V areáli testovacej dráhy Fiorano, ktorá je v blízkosti sídla firmy Ferrari v Maranelle, predstavili pred niekoľkými dňami nový monopost Ferrari pre
Redakcia SME
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
tohtoročnú sezónu F1. Na predstavení vozidla, ktoré nesie označenie F2001 a karosériu ktorého zdobí vytúžená číslica jeden, sa okrem vyše 1500 pozvaných hostí a novinárov zúčastnil aj prezident firmy Ferrari Luca di Montezemolo, riaditeľ firmy Fiat Paolo Cantarella, šéf pretekárskeho tímu Jean Todt, technický riaditeľ Ross Brawn, jazdci Michael Schumacher a Rubens Barichello a skúšobný jazdec Luca Badoer.
Ferrari F2001 sa svojimi tvarmi výrazne odlišuje od monopostu, s ktorým vlani získal M.Schumacher titul majstra sveta. Najvzácnejšou i najdrahšou časťou nového monopostu je nový vidlicový desaťvalcový motor, ktorého výkon sa odhaduje na 625 kW. Cena jedného takéhoto motora je vraj temer milión nemeckých mariek. Blok motora je zhotovený z hliníka a jeho hmotnosť je len okolo 90 kg. Motor má dokopy 40 ventilov, ktoré sú ovládané pneumaticky. Prevodovka, ovládaná tlačidlami na volante, má sedem stupňov. Nový ochranný oblúk za hlavou jazdca je štvornásobne pevnejší ako doterajší a znesie bočný tlak päť ton a tlak zhora (teda pri prevrátení vozidla) až deväť ton. Kokpit bol rozšírený o 75 mm, pričom priestor pre nohy je obložený penovým materiálom. Mohutné bočné skrine musia podľa nových predpisov odolať päťtonovému bočnému zaťaženiu. Kolesá sú proti prípadnému "odleteniu" pri havárii poistené dvomi lannkami namiesto doterajšieho jedného. Na predstavovaní nového monopostu sa zhromaždeným "ferraristom", ako sa priaznivcom značky Ferrari zvykne hovoriť, prihovoril celkou dobrou taliančinou úradujúci majster sveta M.Schumacher, ktorý povedal, že ešte nikdy nebol tak motivovaný ako v tomto roku. Okrem nového monopostu bude mať Schumi v tejto sezóne aj novú prilbu, ktorá je vraj najľahšou, najmenšou, najtvrdšou a najbezpečnejšou prilbou, akú kedy mal jazdec F1. Aby prilba čo najlepšie "pasovala", bola Schumiho hlava oskenovaná a údaje o jej tvare uložené do počítača. Na vývoji novej prilby pracovalo 15 inžinierov po dobu piatich týždňov, a to 17 hodín denne. Ak by sa takáto prilba predávala v obchode, stála by okolo 15000 mariek.
To, ako sa tím Ferrari i všetky ostatné tímy pripravili na tohtoročný seriál F1 sa ukáže až pri prvom preteku, ktorým bude 4.marca Veľká cena Austrálie na okruhu v Melbourne.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.