Vivaro. Nový Opel Vivaro sa svojím pohodlím, obsluhou, výbavou a kvalitou spracovania v podstate vyrovná moderným osobným automobilom.
Charakteristickým dizajnérskym prvkom prednej časti Vivara je mohutný nárazník s integrovanými smerovými a hmlovými svetlami a reflektory s hladkým krycím sklom. Nezameniteľným štylistickým prvkom zadnej časti sú zvisle usporiadané svetlá, tvoriace optické prepojenie strechy s nárazníkom. Vivaro sa bude dodávať na podvozku s dvomi rôznymi rázvormi, a to 3098 mm a 3498 mm. Celková povolená hmotnosť vozidla môže byť buď 2,7 tony alebo 2,9 tony, maximálne užitočné zaťaženie (nosnosť) je 1200 kg. Na pohon predných kolies Vivara sú k dispozícii dva vznetové motory a jeden zážihový motor. Vznetové motory sú vystrojené vstrekovacím systémom common rail a ich výkon je 60 kW a 74 kW. Dvojlitrový 16-ventilový benzínový motor vyvíja maximálny výkon 88 kW. Neskôr bude sortiment motorov rozšírený o 2,5-litrový turbodieselový motor výkonu 98 kW. Okrem verzie s najslabším motorom budú ostatné modely Vivara vystrojené manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Skriňová verzia s krátkym rázvorom, ktorá je dlhá 478 cm, široká 190 cm a vysoká 197 cm, uvezie náklad s celkovým objemom temer päť kubických metrov. Vivaro s väčším rázvorom má dĺžku 518 cm a jeho skriňa je ešte o "kubík" väčšia. Do tejto verzie, ktorá má ložnú plochu dĺžky 281 cm, možno naložiť tri štandardné europalety. Všetky skriňové verzie majú na pravej strane posuvné dvere, široké jeden meter. Na želanie môžu byť takéto dvere inštalované aj na ľavej strane. Prevážané predmety možno bezpečne ukotviť do prestaviteľných kotviacich bodov. Karoséria vozidiel je zváraná najmodernejšími zvarovacími robotmi. Verzia kombi je určená aj na prepravu osôb. Kombi s kratším rázvorom má dva rady sedadiel, "dlhé" kombi uvezie až deviatich cestujúcich, sediacich v troch radoch. Aj pri deväťmiestnom usporiadaní je v zadnej časti vozidla batožinový priestor objemu až 1200 litrov. Do sériového bezpečnostného výstroja vozidla patrí airbag pre vodiča, trojbodové bezpečnostné pásy a opierky hlavy na všetkých sedadlách a protiblokovací brzdový systém. Na želanie a za príplatok sa dodáva aj airbag pre spolujazdca a bočné airbagy. Vivaro môže byť vystrojené rovnakými autorádiami ako luxusná Omega. Na želanie sa dodáva aj najmodernejší navigačný systém a autorádio so zabudovaným telefónom. Konštruktéri vozidla dbali aj o čo najnižšie prevádzkové náklady a preto Vivaro vyžaduje pravidelnú servisnú prehliadku vždy až po ubehnutí 30000 km alebo raz za dva roky. Firma Opel poskytuje záruku, že minimálne 12 rokov nedôjde k prehrdzaveniu karosérie.
Nový Opel Vivaro, ktorý príde na trh v lete tohto roka, sa bude spolu so svojím sesterským modelom Renault Trafic vyrábať v závode firmy IBC Vehicles v anglickom Lutone. Do modernizácie uvedeného závodu bolo investovaných okolo 300 miliónov eúr.
Autor: rm
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.