koncoch. Prvý vyrábaný rad mal šesťvalcový motor, v ktorom valce s priemerom 310 mm stáli v rade za sebou. Celkový výkon 1100 kW sa v jednosmernom generátore menil na jednosmerný prúd, ktorý bol privádzaný do štyroch elektrických trakčných motorov. Každý z nich poháňal jedno hnacie dvojkolesie s priemerom 1000 mm.
V zimnom období slúžil na vykurovanie osobných vozňov parný kotlík na výrobu pary, ktorá sa nasledovne rozvádzala sústavou potrubia do vozňov. Rušne pre nákladné vlaky sa vyrábali bez vykurovania a označovali sa T 478.12. Obidva rady mali hmotnosť 76 t. Neskôr prišiel ďalší rad T 478.3. Ten už dostal silnejší motor, ktorého výkon 1235 kW zabezpečoval dvanásťvalcový motor s valcami priemeru 230 mm. Valce boli usporiadané do tvaru písmena V. Rad 478.4 mal už vykurovanie na elektrický prúd. Maximálna rýchlosť týchto rušňov sa pohybovala okolo 100 km/h. V novších vozidlách už slúžil posádke hygienický kútik s umývadlom a teplou a studenou vodou, elektrický ohrievač na jedlo i malá chladnička. Na tratiach Slovenska rušeň možno obvykle vidieť v kombinácii modro-žltej, sivo-zelenej, ale i inej.
Rušeň prezývaný "okuliarnik" sa dočkal i vďaka svojej rozšírenosti viacerých modifikácii na modelovej železnici. Medzi vydarenejšie kópie patrí model vyrobený v mierke 1:87 s označením H0. Je vyrobený v svetlomodrej farebnej úprave. Má však jednu chybu, ktorá sa zvykne vyskytovať u modelov. Tvar a farba kolies nevystihuje úplne presne podobu originálu. Podobne je to i u imitácii súčiastok v dolnej časti. Desing podvozku určite predstihli jazdné vlastnosti, ktoré dosahujú kvalitu porovnateľnú s modelmi vyrobenými neskôr a predávajúcimi sa vo vyššej cenovej kategórii.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.