kvôli podaniu odborných informácií boli pozvaní aj riaditelia vodárenského závodu Svidník, závodu SAD vo Vranove nad Topľou a okresného úradu práce.
Starostovia boli zvedaví na konkrétnosti výstavby vodovodu Svidník - Stropkov - Medzilaborce, ktorý by do tohto regiónu mal priviesť kvalitnú vodu z vodárenskej nádrže Starina. Lenže riaditeľ odštepného závodu Východoslovenských vodárni a kanalizácií vo Svidníku Michal Kačmár nemohol poskytnúť uspokojivú odpoveď o časových údajoch realizácie stavby, pretože celá záležitosť je zatiaľ vo forme projektu a ako je známe, Medzilaborčania presadzujú, aby voda zo Stariny bola k ním vedená priamo a nie okľukou cez Stropkov.
"Skôr starostov informoval o pripravovanej transformácii majetku vodárni a hovoril o tom, čo čaká obce po prevedení na nich tohoto majetku," povedal pre náš denník zástupca prednostu OÚ v Stropkove Peter Lofaj. V podstate starostovia sú ušetrení veľkého rozhodovania, pretože sa plánuje založiť väčší vodárenský podnik, ktorý by mohol skôr eliminovať možné budúce problémy, než jednotlivé obecné podniky, či združenie niekoľkých obcí.
Viac rozhorčenia starostov bolo cítiť pri tlmočení názorov občanov na zvýšenie cestovného v autobusovej doprave. "Lebo v niektorých prípadoch to robilo aj 300 percent, hlavne u žiackych lístkov. Riaditeľ závodu SAD vo Vranove nad Topľou vysvetľoval metodiku výpočtu, ktorú obdržali z ministerstva financií," doplnil P. Lofaj.
Riaditeľ odštepného závodu SAD vo Vranove nad Topľou Jozef Lacký sa nevyhol kritike ani v prípade nasadenia malých autobusov na niektoré linky, ktoré kapacitne nepostačujú. Lenže ani v tomto prípade sa starostovia nedočkajú nápravy. "Závod SAD vo Vranove nad Topľou kapacitne nemá na to, aby nasadil na tieto linky väčšie autobusy, takže naďalej budú používať menšie," zakončil informáciu zástupca prednostu OÚ v Stropkove Peter Lofaj.
Autor: suš
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.