jednoducho nápor cestujúcich, ktorí sa snažia dostať z fabriky po rannej zmene po 14.00 hod., nezvláda. Prídu autobusy, spústa ľudí sa do nich ani nevojde," posťažovala sa nám Jana Michalková, pričom dodala, že cestovanie z najväčšej fabriky na okolí je doslova šokujúce. "Do práce chodievam z KVP, už ráno je problém, pretože miesta v autobusoch veľa nie je. Popoludní to je ale katastrofa, mnohí si musia počkať na ďalší spoj, aby sa vedeli dostať domov. Nervozita ľudí stúpa," dodáva Jana.
Skutočnosť sme sa rozhodli preveriť priamo na mieste. Presne o 14.00 hod. sa už na autobusových zastávkach v areáli fabriky tvoril rad. O pár minút neskôr naberal hrozitánske parametre. "Napíšte o tom niečo, veď cestujeme ako husi. Kupujeme si drahé cestovné lístky, pripravuje sa zdražovanie cestovného, no na kultúre prepravy to nevidieť. Ráno ide napríklad z Furče osem autobusov, naspäť však len štyri. Ako sa máme do nich všetci pomestiť?" ozývalo sa z rozhorčeného davu.
Z areálu U.S. Steel premávajú autobusy do štyroch smerov. Najmenší záujem je o trasu na Ťahanovce, avšak spoje smerom na Sídlisko dargovských hrdinov, či KVP bývajú zväčša preplnené. Ako mieni vzniknutú situáciu riešiť DPMK, to už bola otázka pre dopravného námestníka Arpáda Schwartza.
"Podobne ako trasy na iných linkách aj tieto smery priebežne monitorujeme. Sledujeme prieskumy a vôbec nám nevychádza, že by bola situácia katastrofálna. Veď zmena grafikonu prebehla ešte v septembri minulého roka, prečo sa teda ľudia ozývajú až teraz? Vieme, že poobedňajší pohyb ľudí je trocha odlišnejší. Veď z práce sa každý nechystá len domov, ale veľa pracovníkov smeruje aj do mesta za nákupmi," vysvetľuje dopravný námestník.
Všetko závisí od peňazí a dopravný podnik tak, ako sme vás už vieckrát informovali, ich nemá v žiadnom prípade nazvyš.
"Pripúšťam, že sa možno ľudia odchádzajúci z práce do prvého, či druhého spoja nezmestia, no tretí, respektíve štvrtý ich určite odvezie požadovaným smerom. Vychádzame len z našich možností, momentálne riešime otázku tarify a podľa výsledkov sa bude prípadne riešiť aj tento problém. Ako každý spoj v špičke by sa zišiel posilniť, ani tu nie je situácia iná. Podotýkam však, že daný problém nepovažujeme za úplne opodstatnený. Smerom na Lechkého ulicu na Sídlisku KVP vysielame ráno šesť autobusov, pričom ich využitie vychádza podľa prieskumov na 84 percent. Podobná situácia panuje, aj čo sa týka Sídliska dargovských hrdinov, na Ťahanovce smerujú dva kĺbové autobusy, ktoré ľudia využívajú na 78 percent," hovorí A. Schwartz.
Podľa jeho slov smeruje ráno z KVP a Furče na U.S. Steel deväť autobusov.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.