neskončila tragicky, podčiarkla dôležitosť riešenia problému, ktorý už dlhé roky sužuje obyvateľov mesta i celého okresu. Je ním výstavba novej autobusovej stanice, ktorá by definitívne vyriešila súčasný nenormálny stav, keď ľudia pobehujú z jednej strany hlavného cestného ťahu na druhú, aby sa dostali z prímestskej dopravy na mestskú, z mesta na stanicu a podobne. Faktom je, že v súčasnosti sa autobusová stanica nachádza na oboch stranách hlavnej komunikácie, avšak ďalším je aj to, že chodci majú k dispozícii podchod a nemali by riskovať prebehovanie cez dvojprúdovú cestu.
Pri našej včerajšej návšteve v Humennom sme nevychádzali z údivu nad odvahou aj starších ľudí, ktorí si namiesto bezpečného podchodu vybrali frekventovanú vozovku. "Na budúci týždeň príde náš generálny riaditeľ i predseda Dozornej rady, aby sme sa s mestom i všetkými zainteresovanými dohodli na postupe prác pri výstavbe novej autobusovej stanice. Potom budeme múdrejší aj čo sa týka konkrétnych termínov. Ide o to, aby mesto nám pomohlo s pozemkami, čiže dokončilo ich výkup a pomohlo aj s inžinierskymi sieťami. Projekt už máme hotový", komentuje aktuálny stav v kauze združené investície na výstavbu autobusovej stanice Ing. Albert Dzemjan, námestník riaditeľa pre dopravný rozvoj a stratégiu v humenskej SAD, š. p., a dodáva, že celé dielo si vyžiada okolo 20 miliónov korún.
Nová autobusová stanica bude neďaleko od železničnej a na tej istej strane, čo by malo výrazne obmedziť pobehovanie cestujúcich po frekventovanej vozovke. "Problém pri železničnej stanici nevidím až tak tragicky, nemáme tam veľa nehôd. Aj k tej piatkovej nemuselo dôjsť, keby dievčatá boli využili bezpečný podchod. Vyšetrovanie ešte pokračuje, ale ukazuje sa, že vodič asi naozaj nemohol zrážke zabrániť. Myslím si, že výstavba autobusovej stanice, disciplinovanejší chodci a využívanie vybudovaného podchodu by mohli byť definitívnym riešením situácie. Oveľa väčším problémom je však križovatka pri malej železničnej stanici, oproti zeleninovému trhu. Po vyriešení problémov na Mierovej ulici sa nám dopravná nehodovosť presunula tam. Mávame tam dosť nehôd a s ťažkými následkami. Opäť ide o hlavný cestný ťah a pravdou je, že aj chodci si často prechod vynucujú. Boli by sme najradšej, keby svetelná signalizácia, ktorú mesto prisľúbilo dokončiť do konca tohto mesiaca už fungovala. Dovtedy tam posilňujeme hliadky, ktoré najmä v čase dopravnej špičky regulujú prechod chodcov i automobilov. Prísne sankcionujeme aj prekročenie rýchlosti, ktorá je tam obmedzená na 40 km", hovorí na margo dvoch humenských najspornejších križovatiek pplk. JUDr. Andrej Hodovanec, riaditeľ ODI PZ v Humennom.
Jeho slová o skorom vybudovaní svetelnej signalizácie potvrdzuje i prednosta MsÚ Ing. Anton Klamár, avšak s trochu iným termínom. Podľa neho svetelná signalizácia bude hotová do konca marca. Mesto má všetko pripravené, od projektu cez signalizačné zariadenie až po firmu, ktorá ho inštaluje, avšak najdlhší čas čakania je vždy pri vybavovaní územného rozhodnutia. V tomto prípade do hry vstupuje navyše aj štátny dráhový orgán železnice, od ktorého práve dnes by mali dostať potrebnú agendu, od ktorej sa odvíja ostatná. Okres je údajne ústretový, takže po územnom rozhodnutí bude operatívne nasledovať stavebné konanie. Ing. A. Klamár pre náš denník potvrdil, že mesto ide aj do riešenia problému novej autobusovej stanice. Do spoločného diela prispeje výkupom pozemkov, na ktorých v súčasnosti stojí okolo 40 garáží. Zdá sa teda, že Humenčania za bezpečnejšie mesto zbytočne nebojovali a nevypisovali petície.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.