využiť v rozšírenej ponuke linkového vedenia. Ak sa dodržia nevyhnutné finančné záväzky mesta k DPMK, pri novom riešení liniek hromadnej dopravy je reálna nádej, že sa okrem iného zohľadnia a opätovne prerokujú i požiadavky a pripomienky zo strany verejnosti.
Viac nám už povedal dopravný námestník DPMK Ing. Arpád Schwartz: "Máme v pláne toho roku ubehnúť 17,5 milióna kilometrov oproti minuloročným 16,5 milióna. To znamená, že chceme zvýšiť objem ponúkaných výkonov pre cestujúcich o šesť - sedem percent. Bude to znamenať výraznú zmenu k zlepšeniu cestovania najmä v čase dopravnej špičky."
Ako ďalej Ing. Schwartz dodal, na to, aby sa tieto opatrenia mohli uviesť do praxe, však musí DPMK dostať zo strany mesta aspoň mesačnú čiastku z odsúhlaseného rozpočtu na tento rok, ktorá predstavuje 4,5 milióna korún. Dodnes to totiž tak nie je.
"Prísun financií sa črtá až niekedy v apríli, zo železiarenských daní, ktoré sa odvádzajú ku koncu štvrťroku," informoval nás ďalej Arpád Schwartz. "Okrem toho sa stále čaká na to, že mesto vyrovná 45-miliónový dlh, ktorý má voči DPMK za uplynulé dva roky. Riešia sa i prirodzené vstupy, ako napríklad cena nafty, ktorá sa opäť zvýšila o necelú korunu, čo pre nás znamená 4 milióny korún navyše. Z toho vyplýva, že ak chceme pridávať nejaké kilometre, sú to náklady naviac, teda v prvom rade musíme mať upravený finančný tok, plány nestačia," dokončil dopravný námestník a ešte raz pripomenul, že v súčasnosti takéto podmienky ešte nie sú. Preto DPMK očakáva, ako dopadne zvyšovanie cestovnej tarify, ktoré sa má prejednávať na mestskom zastupiteľstve budúci týždeň.
"V prípade, ak by sa finančný prísun pre DPMK ustálil podľa predpokladov, zohľadní sa v niektorých prípadoch i vôľa verejnosti," prisvedčil Arpád Schwartz a dokončil: "Do týchto plánov je napríklad zahrnutá linka č. 13, ktorá sa po novom plánuje presmerovať na sídlisko Nad jazerom. Riešiť sa bude i najviac kritizované odstavenie 17-ky z Michalovskej ulice, ktorú plánujeme znovu obnoviť a predĺžiť až do Košickej Novej Vsi. Linka č. 18 by mala opäť chodiť cez Lingov a podobne. Ak sa teda odsúhlasí zvýšenie tarify a na účet DPMK nabehne nejaká finančná čiastka, reálne sa dá uvažovať o vznesení týchto zmien do praxe už od 1. apríla. Podmienkou sú však vybavené finančné záležitosti, lebo v opačnom prípade môže dojsť i k obmedzeniu dopravy."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.