nového modelu 307. Nový Peugeot patrí do nižšej strednej triedy (táto trieda má medzinárodné označenie M1), ktorá je najsilnejším segmentom automobilového trhu v Európe približne tretina na našom kontinente predaných áut patrí práve do tejto kategórie. Model 307 svojím dynamickým a funkčným dizajnom naznačuje príslušnosť do rodiny najnovších Peugeotov, do ktorej patria modely 406 coupé, 206, 607 i len prednedávnom predstavený model 206 CC. Výrazným optickým identifikačným znakom novej tristosedmičky je typická predná časť s "mačacími" reflektormi.
Peugeot 307 je prvým modelom, postaveným na novej podvozkovej plošine, ktorá bude základom aj pre ďalšie nové vozidlá, vyvíjané koncernom PSA Peugeot CitroÁn Pomerne veľký rázvor (261 cm) je jedným z predpokladov veľkého vnútorného priestoru. Celková dĺžka nového modelu je 420 cm, jeho šírka je 173 cm a výška 151 cm. Znamená to teda, že model 307 v porovnaní s doterajším modelom 306 narástol vo všetkých smeroch. Svojou relatívne veľkou výškou je nový Peugeot je ďalším dokladom toho, že nízkym vozidlám, do ktorých sa komplikovane nastupuje a v ktorých sa nepohodlne sedí, už zrejme definitívne odzvonilo. Väčšia výška priniesla so sebou aj zväčšenie predného skla, ktoré má úctyhodnú plochu 1,46 m2. Predné kolesá, ktoré môžu mať rozmer 15 až 17 palcov, sú vedené vzperami McPherson a trojuholníkovými priečnymi ramenami. Vzadu je použitá kľuková náprava v kombinácii s torzným stabilizátorom.
Nízka hmotnosť vozidla sa dosiahla použitím jednak ľahkých, jednak vysokopevných materiálov. Predné blatníky sú zhotovené z ľahkého kompozitného materiálu, predná kapota je z hliníka. Niektoré nosné časti vozidla sú zhotovené z vysokopevnej ocele. Vozidlo je vystrojené elektrickým posilňovačom riadenia s variabilným posilňovacím účinkom v závislosti na rýchlosti jazdy a uhle natočenia volantu. Brzdový systém je vystrojený štyrmi kotúčovými brzdami, z ktorých predné sú ventilované. Do výstroja vozidla patrí aj antiblokovací systém s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily, brzdový asistent a systém automatického zapínania varovných svetiel pri intenzívnom brzdení. Neskôr bude môcť byť vozidlo vystrojené aj elektronickým stabilizačným programom (ESP) a protipreklzovým systémom.
Pri uvedení na trh budú pre model 307 k dispozícii tri štvorvalcové motory, z toho jeden vznetový. Základnou pohonnou jednotkou bude 1,6-litrový 16-ventilový motor, ktorý nedávno debutoval v modeli 206 CC. Tento motor vyvíja maximálny výkon 80 kW pri 5750 ot/min a ním poháňané vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 190 km/h. Celková priemerná spotreba tohto motora je 7,2 l/100 km. Dynamickejšie jazdné vlastnosti poskytuje dvojlitrový 16-ventilový motor, ktorého maximálny výkon je rovných 100 kW. S týmto motorom zrýchli tristosedmička na stovku za necelých desať sekúnd a dosiahne najvyššiu rýchlosť 205 km/h. Pre tých, ktorí uprednostňujú úspornosť pred dynamikou, bude k dispozícii dvojlitrový vznetový motor. Tento moderný motor je vystrojený vysokotlakovým vstrekovacím systémom common rail a jeho najvyšší výkon je 66 kW. Svojím najvyšším krútiacim momentom 205 Nm však prevyšuje tento motor obidva zážihové motory. So vznetovým motorom, ktorého priemerná spotreba je len 5,2 l/100 km, dosiahne Peugeot 307 najvyššiu rýchlosť 179 km/h. Všetky tri motory sú kombinované s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. V budúcnosti sa počíta s ďalším rozšírením sortimentu motorov i s použitím sekvenčnej prevodovky.
Svojím rozsiahlym sériovým a príplatkovým výstrojom zavádza Peugeot 307 nový štandard v nižšej strednej triede. V závislosti na verzii bude vozidlo vystrojené prednými, bočnými i okennými airbagmi a telematickými systémami rôznej úrovne. Do telematického vybavenia bude patriť napríklad satelitný navigačný systém a telefón GSM s protokolom WAP, umožňujúcim využívanie internetových služieb. Medzi telematické služby bude patriť priamy kontakt so zákazníckym centrom, z ktorého bude môcť vodič získať rôzne dopravné a turistické informácie. V prípade vážnej havárie, pri ktorej dôjde k nafúknutiu airbagov, telematický systém automaticky vyšle do centrály núdzový signál s údajom o polohe vozidla. Vozidlo môže byť samozrejme vybavené aj klimatizačným systémom a strešným oknom. Batožinový priestor má objem 341 litrov a zložením zadných sedadiel ho možno zväčšiť na 1328 litrov.
Konštruktéri dbali aj o to, aby mal nový Peugeot nízke nároky na údržbu. Servisný interval pre verzie so zážihovým motorom bol stanovený na 30000 km, verzie so vznetovým motorom budú musieť absolvovať servisnú prehliadku po ubehnutí každých 20000 km. V závodoch v Sochaux a Mulhouse sa bude denne vyrábať dokopy približne 2000 vozidiel Peugeot 307, a to s trojdverovou i päťdverovou karosériou. Do predaja sa nový Peugeot dostane v druhej polovici tohto roka, a to najprv vo Francúzsku a potom postupne v ďalších európskych krajinách.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.