Potvrdil tiež, že na marcovom sneme starostov a primátorov rožňavského okresu budú riešiť aj možné problémy, ktoré nastanú po pripravovanej privatizácii Slovenskej autobusovej dopravy (SAD). Podľa vyjadrenia šéfa ZMOS-u Michala Sýkoru reálne hrozí v ekonomicky slabších regiónoch dopravný kolaps autobusových liniek. "Čo sa týka jednotlivých spojov, s dotknutými obcami jednáme. Naše náklady sú v súčasnosti vo výške devätnásť korún na kilometer, pričom na niektorých linkách výnos z cestovného predstavuje necelú jednu korunu za prejdený kilometer, vysvetlil riaditeľ odštepného závodu Košickej autobusovej spoločnosti SAD v Rožňave Milan Slivenský. Pri privatizácii podnikov SAD budú musieť noví prevádzkovatelia dodržať dve základné podmienky. Zabezpečenie obnovy vozového parku bude prvou povinnosťou, ale dôležitejšie bude dodržať prevádzku autobusových liniek tak ako doteraz, pričom zmeny môžu byť iba minimálne, aj to len so súhlasom krajskej štátnej správy. "Aj v minulosti sme s vedením SAD-ky riešili podobné problémy a našli sme spoločnú reč. S dotknutými starostami vypracujeme požiadavky. Kým je autobusová doprava štátnym podnikom, je dohoda jednoduchšia, lebo pracujú s verejnými financiami. Dúfam, že sa vyhneme situácii, aby niektoré obce zostali odrezané od sveta, skonštatoval J. Chanas a dodal, že predstavitelia samospráv musia tieto problémy riešiť, nakoľko sú k občanovi najbližšie. Ak by nekonali, stali by sa terčom kritických pripomienok občanov.
Autor: pk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.