obnovy vozidiel, keďže priemerný vek autobusov je 12 rokov. Ďalšie investície približne 1,4 milióna smerujú do strojného vybavenia, predovšetkým do rekonštrukcií a dovybavenia dielní. V rámci stavebných investícií chce SAD Prešov realizovať objem 5 miliónov. Skonštatoval to riaditeľ SAD, š. p., Prešov Vladimír Hajdu. Upresnil, že čo sa týka stavebných investícií, rozhodujúcu časť mieni podnik orientovať do rekonštrukcie vstupnej budovy na autobusovej stanici v Prešove. "Plánujeme realizovať rekonštrukciu zrkadlového obrazu zo strany nástupišťa," skonštatoval.
Generálne opravy bude podnik robiť v rozsahu minulého roku, čo v praxi znamená, že chystajú generálne opravy približne 25 autobusov. Dôraz na bezpečnosť dokumentoval V. Hajdu tým, že pri zlúčení štátnych podnikov 1. augusta 1999, bolo v prešovskej SAD-ke podľa jeho dohadu len asi 10 percent autobusov, ktoré prešli technickou kontrolou. Dnes dosahuje toto číslo okolo 98 percent.
V rámci investícií do obnovy vozového parku riaditeľ skonštatoval, že v tomto roku plánujú kúpiť 2 autobusy s obsaditeľnosťou 40 miest, ďalej dva autobusy do 60 miest a tiež chcú zakúpiť jeden trinásť a pol metrový autobus, ktorý by mal v budúcnosti nahrádzať kĺbové autobusy. "Radi by sme kúpili aj dva autobusy s vysokým batožinovým priestorom, určené na diaľkové, medzinárodné linky. Bol by to technický pokrok z hľadiska vybavenia v našej SAD-ke a zároveň nevyhnutný krok na udržanie konkurencieschopnosti. Na tieto dva autobusy sme už vyhlásili verejnú súťaž," uzavrel riaditeľ štátneho podniku SAD Prešov Vladimír Hajdu.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.