neprejazdnou. Keďže tento úkaz sa pravidelne opakuje vždy keď napadne väčšie množstvo snehu a keď sa zosilní intenzita vetra, zaujímali sme sa, v akom štádiu sa nachádza zámer na zabránenie tomuto stavu. Problému sa intenzívne venujeme od roku 1993. Predpokladom na vykonanie akýchkoľvek stavebných úprav je majetkovoprávne vysporiadanie dotknutých pozemkov a to sa dosiaľ nestalo, priblížil nám aktuálnu situáciu starosta obce Stanislav Kubaský. Napriek tomu, že situácia sa dlhodobo nachádza na mŕtvom bode, v blízkej budúcnosti by predsa len malo dôjsť k náprave. Hrbky si zobral pod palec sám minister dopravy Macejko. Cestný investorský útvar Slovenskej správy ciest v Košiciach dostal za úlohu spracovať príslušnú projektovú dokumentáciu tak, aby sa s realizáciou zámeru mohlo začať už v roku 2002, informoval nás prednosta Okresného úradu v Poprade Milan Baran. Mierny optimizmus však negujú skúsenosti z nedávnej minulosti. V spomenutom 1993 roku totiž obec získala od vlastníkov pozemkov pod cestou súhlas na ich odpredaj. O rok na to disponovala aj územným rozhodnutím. Stavebné povolenie na vyvýšenie cesty nad reliéf okolitej krajiny však napokon nedostala. Malé stavebné investičné akcie totiž nepatrili medzi priority cestného hospodárstva. A to i napriek tomu, že na údržbu zhruba kilometrového úseku cesty je každú zimu treba minimálne 400 tisíc korún.
Autor: rbj
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.