F1. Zmeny vyplynuli zo spoločného jednania medzi FIA a vedením tímov, pričom tie prvé vstúpia do platnosti už od tohtoročnej GP Španielska. FIA oficiálne tvrdí, že zmeny majú prispieť k zvýšeniu bezpečnosti formuly jeden, no všetci vieme, že dôvodom je neschopnosť federácie dôsledne kontrolovať komplikované systémy jednotlivých tímov. Hlavnou a najdiskutovanejšou zmenou je opätovné povolenie kontroly trakčného systému, čo podstatne uľahčí ovládanie vozidla a zvýši účinnosť prenosu hnacej sily na hnanú nápravu. Vozidlá sa tak priblížia stavu zo začiatku deväťdesiatych rokov, keď sa vravelo, že formulu jeden dokáže šoférovať aj šimpanz. Jedným z odporcov zavedenia trakcie je aj nový športový šéf Fordu (Jaguar) Niki Lauda, ktorý tvrdí: "Povolili ju preto, lebo ju nedokážu kontrolovať. Z môjho pohľadu sa tak výrazne zmaže rozdiel medzi pilotmi. Teraz bude F1 znova pilotovať "hocikto" a to dokonca aj za mokra. Ja to považujem za vtip. Keď sa povolia takéto ľahko ovládateľné autá, tak jediným problémom už zostane iba brzdenie, pretože radenie už dávno problémom nie je (pozn. povolená je aj plnoautomatická prevodovka). Keď ste za starých čias urobili chybu v radení, tak ste buď zničili motor, alebo vás predbehli. A teraz? Čo vlastne chceme? Špičkovú technológiu, či zaujímavé preteky pre divákov?". Po týchto slovách treba priznať, že je na nich veľa pravdy, ale Lauda je známy svojimi ostrými výrokmi. Kvôli objektívnosti si preto vypočujme aj názor Franka Williamsa, ktorý zasa zastupuje druhú stranu: "Nemám obavy, že sa zmažú rozdiely medzi pilotmi. V r.1992 sme takéto auto mali a napriek tomu bol Mansell stále rýchlejší ako Patrese." Pravda je teda na oboch stranách. O tom, ktorá bude väčšia sa však presvedčíme až v druhej polovici sezóny.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.