minút jazdy autom. Prostredie je tu skutočne nádherné a tak sa nemožno čudovať miestnym aktivistom "Zelených", že proti štartu F1 neraz organizujú protesty. Ich nesúhlas však každoročne prehluší obrovský divácky záujem (vlani rekordných 350 tisíc), ktorí majú iný názor. Radi sem chodia aj pretekári, ktorí sa po nudných testovacích mesiacoch tešia na pravú atmosféru pretekov a množstvo sprievodných akcií. Samotná trať sa už takej veľkej obľube neteší, pretože je spleťou umelých zákrut a krátkych roviniek na šmykľavom povrchu, ktorý sa používa v bežnej premávke. Preteky tu bývajú relatívne nudné, pretože sa iba ťažko dá predbiehať a o zmenu poradia sa viac stará náročné počasie. Práve to poriadne preverí kvality motorov, pneumatík i fyzickej pripravenosti pilotov. Charakter trate však dá zabrať aj brzdám. Svojou dĺžkou sa Albert Park radí medzi najdlhšie trate MS F1 (5,303 km) a jazdí sa na 58 kôl (307,6 km). Dôležité je dobré postavenie na štarte a správna stratégia. Väčšina tímov tu jazdí na jednu PIT STOP (pred rokom iba tímy Sauber a Minardi a Barrichello stáli v boxoch viackrát). Posledné preteky sa tu stali korisťou tímu Ferrari potom, čo Schumacher s Barrichellom obsadili obe prvé miesta. McLareny vlani dominovali v tréningu, no z pretekov ich vyradila porucha motora. Rekord trate drží Jacques Villeneuve (Williams-Renault), ktorý v r.1997 zajazdil PP časom 1m29,369s. V rovnakých pretekoch potom Frentzen (Williams-Renault) zajazdil doteraz platný rekord NK, 1m30,585s. Zároveň však treba povedať, že tieto časy boli dosiahnuté na bezdrážkových pneumatikách. Do tohtoročných pretekov v Melbourne, ale aj do celej sezóny vstupuje ako najväčší favorit Nemec MiSchumacher, ktorý by rád zopakoval úspešný nástup z minulej sezóny. Či sa mu to podarí môžete sledovať už túto nedeľu o 05.00 SEČ.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.