Zostane boj o titul na pleciach dvoch tímov?
Všetko je pripravené. Tímy sú kompletné a v austrálskom Melbourne už čakajú na štart úvodných pretekov 52. sezóny MS F1. A práve to je najlepší čas nato, aby sme si telegraficky priblížili ich tohtoročné ambície a zahrali sa trochu na prorokov, ktorí im predpovedia väčšiu slávu, alebo hlbší pád.
Než sa však o to pokúsime pripomeňme si ešte, že pred novou sezónou došlo k najväčším zmenám technickým pravidiel od roku 1997, ktoré prinútili tímy rozšíriť priestor pre pilota (o 75 mm), obmedzili prítlačnú silu (predné krídlo musí byť na zemou o 5 cm vyššie ako vlani, zadné môže byť maximálne zo štyroch kusov), sprísnili sa crash testy a nároky na odolnosť monokoku i bezpečnostných zón. To je však iba jeden z faktorov, ktorý môže ovplyvniť výsledky sezóny. Dôležitým momentom sú aj rozsiahle personálne zmeny v technickom zložení tímov a čo je azda najdôležitejšie, končí sa pneumatikársky monopol Bridgestone. Príchod firmy Michelin rozdelil tímy na dva tábory a určite poženie vývoj dopredu. Aké sú teda možnosti a ambície tímov v týchto podmienkach?
FERRARI: Ambícia v tomto tíme je jasná - obhájiť titul. V tíme nedošlo k podstatným zmenám a technické, intelektuálne, finančné i jazdecké zázemie je momentálne pravdepodobne najlepšie zo všetkých tímov. Nové auto bolo predstavené koncom januára a zdá sa, že sa znova vydarilo. V tíme vládne výborná atmosféra a odhodlanie pokračovať vo víťaznej sérii. McLAREN: Ani tu nemožno pochybovať o ambícii - návratu na piedestál. Tím potenciál má a ako jediný je zatiaľ rovnocenným súperom "nabitému" tímu Ferrari. Jeho silnou stránkou je bravúrny konštruktér Newey, famózny šéf Dennis a osvedčená dvojica Häkkinen Coulthard (samozrejme aj motor Mercedes). Auto tento rok tím predstavoval o niečo neskôr ako zvyčajne, čím sa dostal do malého sklzu. MP4/16 je však znova veľmi rýchla. Problémom je s jej prílišnou poruchovosťou. Jej odstránenie je však pri kvalitách tímu iba otázkou času. WILLIAMS: Tento tím si je vedomí, že znova prichádza jeho čas a krok za krokom dobieha vedúcu dvojicu. Výraznou oporou mu je výborný motor BMW a svoje môže zohrať aj rozhodnutie vsadiť na pneumatiky Michelin. Čiernym koňom má byť aj Kolumbijčan Montoya, ktorý už v testoch dokázal dýchať na krk dnes už kvalitnému Ralfovi Schumacherovi. Nemalo by nás preto prekvapiť prípadné víťazstvo v niektorých z GP. BENETTON: Tento tím je v procese tranformácie a veľké výsledky čakať nemôžeme. Nie je však vylúčené, že Fisichella i Button občas vystrčia pazúry. Po vlaňajšej reorganizácii tímu sa tentoraz mení aj motor (vracia sa Renault) a obutie (Michelin). Z Jordanu prišli Gascoyne i Smith, ktorý budú zodpovedať za vývoj auta. BAR: O kvalitách i ambíciách bohatého tímu, podporovaného osvedčenou Hondou nemožno pochybovať. Otázne je iba, či už pre ne dozrela správna konštelácia. Nové auto je vraj nečakane pomalé. Pomôcť by mu však mohli skúsenosti Panisa, ktorý sa u McLarenu veľa priučil. JORDAN: Rozčarovanie z vlaňajška zahladila zmluva na továrenskú podporu Hondy. Do tímu dotiahli vychádzajúcu konštruktérsku hviezdu Hamidy a skúseného Davida Browna. Ak sa pripojí aj kúsok šťastia, tak na konto sympatického tímu budeme môcť pripísať aj nejaký ten dobrý výsledok. ARROWS: Vďaka Hamidymu vlani zažiaril a teraz by mal dokázať obhájiť svoje pozície. Nebude to však jednoduché. Nové motory AMT sú iba odvodené od vlaňajších Peugeotov a budú asi najväčšou slabinou tímu. SAUBER: Ani Švajčiari to nebudú mať ľahké. Prešľapovanie na mieste a málo peňazí nie sú dobrým predpokladom. Môže sa pokojne stať, že sa prepadnú ešte nižšie. PROST: Je prekvapením testovacej sezóny. Nielenže získal peniaze, ale aj motory Ferrari a kvalitný technický personál. Vôbec nie je vylúčené, že výsledkami všetkých prekvapí. JAGUAR: Ukážka toho, že len peniaze nestačia. Tím čaká dlhá cesta a hazard z dobrým menom. Tento rok ukáže, ako sa dokážu popasovať s problémami. MINARDI: Znovuzrodený tím verí v lepšiu budúcnosť. Ťažko však možno čakať, že sa výrazne zlepší. Každý bod bude úspechom.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.