lokomotívy na svete. Vysoký výkon dosahuje pomocou dvoch šestnásťvalcových motorov s priemerom jedného valca 230 mm. Prenos výkonu je elektrický, teda motory musia poháňať generátory na výrobu prúdu. Osem (!) hnacích dvojkolesí s priemerom 1016 mm je umiestnených po štyroch na jednom podvozku. Každé z nich má vlastný trakčný motor. Ohromujúco pôsobí 247,4 t hmotnosť lokomotívy. Na každú os pripadá až 31 t, čo znamená, že jej prevádzka na našich železniciach nebola možná pre nedostatočnú nosnosť napr. mostov. Najvyššia povolená rýchlosť predstavuje 145 km/h. Je to prekvapujúci údaj, keďže lokomotíva je určená pre ťažké nákladné vlaky. Názov Centennial a číselné označenie 6900 je priamo odvodené od udalosti na ktorej počesť sa vyrobila - stého jubilea slávnostného otvorenia prvej transamerickej železnice, ktorá v roku 1869 spojila Tichý a Atlantický oceán cez americkú pevninu.
Lokomotíva Centennial bola vyrobená i oveľa menšej veľkosti, v mierke 1:87 s označením H0. S určitosťou sa však dá povedať, že i na modely vyniká verná farebná úprava, prepracovanie detailov, charakteristický zvuk motora a pomerne dobrý výkon pri ťahaní vozňov. Problém však nastáva pri prejazde ostrými oblúkmi. Prejavuje sa totiž veľká dĺžka modelu a podvozku. Čierno-biela lokomotíva zaujme ešte jednou zvláštnosťou: Zaujímavo vypracovaným osvetlením čelnej strany a strojvodcovskej kabíny. V každom prípade musí byť šťastný majiteľ tejto rarity modelárskej železnice na to patrične hrdý.
Autor: MODELÁRSTVO
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.