vzdialiť zo svojej kancelárie alebo bytu. Hoci si ľudia zvykajú na nové služby, veľa klientov bánk, najmä starších, stále uprednostňuje návštevu kamennej pobočky pred počítačom.
Prostredníctvom internetu alebo telefónu dnes môžete zisťovať informácie o svojich peniazoch, platiť účty alebo aj rovno nakupovať. Banky na svojich stránkach mohutne propagujú produkty ako internet banking, mobil banking či tele banking. Zákazníkov presviedčajú zvýhodnenými poplatkami za služby elektronického bankovníctva.
Majú na to ekonomický dôvod. Každý podnikateľ, ktorý zaplatí za tovar cez internet namiesto návštevy pobočky ušetrí banke nemalé peniaze, ktoré potrebuje na prevádzku či zamestnancov.
Hoci je moderné bankovníctvo výhodné pre banku aj jej klienta, jeho rýchlejšiemu rozvoju stoja v ceste viaceré prekážky. Sú nimi najmä vysoké telekomunikačné poplatky a ceny počítačov. Bankári sa sťažujú aj na neprajnú legislatívu, ktorá stále zachováva monopol v telekomunikáciách a neuznáva elektronický podpis.
Autor: jj, gk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.