predbehne trénovaných atlétov a nakoniec, len mierne zadychčaný s úsmevom podá trénerovi balík. Zaznejú ešte slová: UPS - považujte za doručené. Koniec reklamy. Každý ju pozná a mnohí aj vďaka nej využívajú práve služby spomínanej firmy. Ale je to tak i v skutočnom svete?
"Čakala som zásielku z Bratislavy," začína svoje rozprávanie naša čitateľka z Košíc a pokračuje:
"Netušila som, že odosielateľská firma mi ju zašle prostredníctvom UPS, s tým, že poplatky za prepravu som hradila ja, ale to je iný problém. Bola som rada, že vôbec zásielku dostanem. Keď som prišla domov, našla som v schránke odkaz od kuriéra UPS, že kvôli mojej neprítomnosti mi nemohol zásielku doručiť a nech sa spojím s ich košickým strediskom. Tam mi oznámili, aby som si zásielku prišla prevziať do 19. hodiny. Prišla som niekoľko minút pred určenou hodinou, ale už tam nikto nebol. Na druhý deň som im znova zavolala a oni my povedali, aby som prišla do strediska opäť. To už ma naštvalo a operovala som práve ich reklamou. Ja síce nechcem, aby ma kuriér naháňal po štadióne, ale želala som si, aby mi zásielku doniesli do práce. Najprv sa okúňali, ale nakoniec mi ju doručili, ešte pred koncom pracovnej zmeny," tu naša čitateľka končí a pýta sa, ako to vlastne je so službami, ktoré vôbec nepatria medzi najlacnejšie. To zaujímalo aj nás a preto sme sa osobne vybrali po stopách sťažnosti do košickej pobočky UPS.
Keďže vedúci bol na školení v Bratislave, so zásadami nás oboznámili len zamestnanci. Podľa ich slov, zatiaľ ešte nemali takúto sťažnosť, ale keď sa niečo podobné stane, mal by sťažovateľ postupovať podľa reklamačného poriadku. To znamená, že má prísť na stredisko aj s číslom zásielky a s odkazmi, ktoré mu kuriér nechal. Potom by sťažnosť preverili. "Podľa zásad našej kuriérskej expresnej služby, zásielku v tuzemsku musíme doručiť na nasledujúci pracovný deň, čiže do 17. hodiny. Každý kuriér má mobilný telefón a keď klient nie je na adrese uvedenej na zásielke, snaží sa s ním spojiť a dohodnúť o ďalšom termíne doručenia. Robíme tri pokusy o doručenie. Nezdá sa nám ani to, že klientka už pred 19. hodinou nikoho v stredisku nenašla. Je síce pravda, že zásielky vydávame len do 18. hodiny, ale do 21. hodiny je tu služba. Asi nás hľadala v kancelárií a tam sme nemuseli byť. Inak, my doručujeme zásielky, len na udanú adresu. Keď to klientovi nevyhovuje, musí si prísť osobne na stredisko. Doručiť zásielku na inú adresu, napríklad do práce, ako to žiadala klientka, nemusíme. Záleží to len od dobrej vôli kuriéra," oboznámili nás s pravidlami UPS pracovníci.
Takže aj v tomto prípade platí, že reklama je síce lákavá, ale ak nechcete byť sklamaní, mali by ste sa dôkladne oboznámiť s pravidlami doručovania zásielok expresnej kuriérskej služby.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.