väčšina hercov sa ho obáva.
Vďačný potlesk obecenstva a očakávaný finančný príjem je však veľkým lákadlom pre riaditeľov divadiel. Vedenie divadla Thália vlani zažilo neobyčajný divácky úspech s operetou Škaredé dievča, vari preto sa rozhodlo pre obsahovo podobné dielo, viac krát preslávené na maďarských doskách: Ja, a môj malý braček.
Režisérku Judit Galgószy pozvali priamo z Budapešti, hudobný sprievod mal na starosti Dr. Vlastimil Tichý so skupinou. Pre náročnú úlohu hlavnej postavy si vybrali najmladšiu umelkyňu súboru, Viktóriu Rákovú, ktorá dostala prvú príležitosť na ozajstné ohodnotenie. Priemerný vek na javisku je rekordne nízky, preto snaha a nadšenie účinkujúcich si zaslúži viac uznania, ako ich profesionalita a spevácky výkon.
Ide o korektné oživenie atmosféry 30. rokov s čerstvým, mladistvým humorom a veľkým rešpektom k autorom. Populárny hudobný skladateľ doby, autor vyše tridsať operiet a hudobných komédií Mihály Eisemann, a preslávený libretista László Szilágyi, často využili nedorozumenie a ľúbostné praktiky ako zdroj humoru. Osnova komédie Ja a môj malý braček sa tiež zakladá na nedorozumení. Otec chce svoju dcéru vydať za vyhliadnutého bohatého mladíka, ktorý vôbec nemá v úmysle oženiť sa. Dcéra sa však utieka k podvodu, aby si vysnívaného mladíka získala. Začína sa nekonečná naháňačka, kolobeh postáv doplnený populárnymi melódiami.
Podnetné režisérske nápady sme na premiére 1. marca síce neobjavili, pochvalu si však zaslúži skvelý hudobný sprievod a choreografie Attily Kozmu, ktorý často bral do úvahy mierne tanečné schopnosti niektorých z predstaviteľov. Z hercov vynikajú Szilárd Petrik, hosťujúci Peter Dudás a Peter Nádasdi, debut Viktorie Rákovej sa vydaril na jedna mínus.
Autor: Katalin JUHÁSZOVÁ
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.