porovnať s výberom mýtneho v minulých storočiach. Zdôvodnenie výšky platby bolo z pohľadu občana neprimerané a nelogické. Pri jeho počúvaní ma ani jeden z jej propagátorov nepresvedčil o správnosti tohto kroku. Ako majiteľ vozidla by som totiž rád vedel, ako sa tá - ktorá obsahová skupina podieľala na výške spôsobených škôd. Zavedenie bonusu za bezškodový priebeh poistenia je pozitívny zámer, ale aj ten skutočný stav odráža len nepatrne. V záujme objektivity nemožno rovnako zaťažovať vozidlo, ktorého spätne zrkadlo stojí pár korún a vozidlo s rovnakým poistným, ale so zrkadlom za niekoľko tisíc korún. Pravdepodobnosť výskytu nehody je do veľkej miery úmerná počtu najazdených kilometrov. Z toho dôvodu by mala byť časť výšky poistného hradená prijateľnou formou, napríklad zdanením motorových palív, čo by sa prejavilo vo viacerých oblastiach. Do úvahy prichádza znižovanie spotreby pohonných hmôt, menší ekologický dopad, ale aj racionalizácia jazdy. V neposlednej miere by sa pri určovaní výšky poistného malo zohľadňovať vybavenie vozidla prvkami bezpečnosti - bezpečnostnými pásmi, opierkami hlavy, vzduchovými vankúšmi, ABS systémom. Nehovoriac o tom, aby sa našiel spôsob, ktorý by zohľadňoval dlhodobejšie odstavenie vozidla z prevádzky formou krátenia výšky poistného. To všetko by vytvorilo určitý tak na majiteľov vozidiel a prejavilo by sa to vo väčšom pocite bezpečnosti na ceste. V každom prípade však by nesmelo ísť jedine o bezduchý zisk pre štátnu pokladnicu. Keď bude k občanom pristupovať štát korektne, prejaví sa to v spätnej väzbe. To sa určite prejaví v atmosfére celej spoločnosti. A o to by malo ísť všetkým, ktorí v tomto štáte rozhodujú o osudoch ľudí.
Rudolf Hennel, Humenné
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.