Korzár logo Korzár

KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO - Citroën AX

Citroën AX sa začal vyrábať v roku 1986 v dvojdverovej verzii ako nástupca populárneho Citroëna 2 CV. O rok neskôr ponuku rozšírila štvordverová a GT

verzia. Najmenší Citroën vyniká najmä nízkou spotrebou všetkých svojich motorov. Ich úspornosť sa zvlášť prejavuje pri dvoch dieselových agregátoch. Prvom s objemom 1,4 l a výkonom 38 kW a najmä druhom s výkonom 43 kW a objemom 1,5 l, ktorá pri bežnej jazde neprekročí hranicu štyroch litrov na 100 km. Pri úspornej jazde je dokonca možné ísť aj pod túto hranicu. Vynikajúca spotreba, jednoduché manévrovanie, veľmi komfortné pruženie a solídne jazdné vlastnosti kompenzujú trochu horšie dielenské spracovanie. Podľa štatistiky Dekra pri trojročných exemplároch neprejde až 13 percent z nich hlavnou technickou kontrolou, pri päťročných modeloch je to už celých 17 percent. Najčastejšie ide o poškodenú brzdovú sústavu sprevádzanú poruchami osvetlenia. Aj v každoročne vyhodnocovanej štatistike ADAC patrí Citroën AX k často sa kaziacim malým autám. Kompromisom je aj bezpečnostná výbava. V základnej verzii chýba airbag i ABS. Vysoká hladina hluku vo vnútri karosérie odhaľuje značné rezervy v dielenskom spracovaní. Facelift v roku 1991 bol výraznou zmenou k lepšiemu, aj keď vo výbave naďalej chýbal posilňovač riadenia. Citroën AX vyniká nad mnohými svojimi konkurentmi, čomu nasvedčuje aj jeho obľúbenosť. V mestskej premávke spĺňa požiadavky nenáročného a praktického spoločníka. Jeho sériová výroba sa skončila v roku 1997 keď ho nahradil Citroën Saxo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta

poruchy brzdového systému a elektrických súčiastok, korodujúci hlavný reflektor, opotrebované hnacie hriadele, netesný chladiaci systém, netesný a korodujúci výfuk, slabnúci brzdový účinok

komfortné pruženie

dobré jazdné vlastnosti

variabilný batožinový priestor

veľmi úsporné dieselové motory

dobré dielenské spracovanie modelov od roku výroby 1991

-

brzdy

chýbajúci posilňovač riadenia

vysoká hladina hluku

malá sériová výbava

nepohodlné sedadlá

zlé dielenské spracovanie do r. 1990

únik oleja z motora i prevodovky

Odporúčané druhy motorov

1,1 l benzínový s výkonom 55 alebo 60 k. Relatívne kultivovaný a úsporný. Spotreba 6,5 l/100 km.

1,4 l benzínový s výkonom 75 k. Dobré jazdné vlastnosti, tichý chod. Primeraná spotreba 9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

1,5 l dieselový s výkonom 54 k. Veľmi úsporný, spotreba menej ako 5 l/100 km.

Autor: Martina SKURKOVÁ

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  2. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  4. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  8. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 13 479
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 9 777
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 380
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 3 523
  5. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 3 322
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 3 082
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 871
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 386
  1. Martin Fronk: Tajomné miesto nad krajinou, ktoré vám vyrazí dych, nebudete veriť, kde to je
  2. Jozef Huljak: Miliardy na záchranu pôrodnosti
  3. Rastislav Puchala: Pomóóóóc, Angličania idú
  4. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  5. Rudolfa Vallová: Naučme sa rozumieť cenám
  6. Monika Albertiová: Mlčanie ako spoluvina
  7. Janka Bittó Cigániková: Najväčšie klamstvo od existencie Ježiška? Že zdravotná starostlivosť je zadarmo
  8. Dávid Polák: Hovoriť hlúposti nie je zločin proti ľudskosti
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 645
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 27 353
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 315
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 8 712
  5. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 958
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 816
  7. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 6 639
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 390
  1. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  2. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  3. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  4. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  5. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  6. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  7. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  8. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu