Korzár logo Korzár

Citroën C5 nenápadný, triezvo elegantný

Španielske mesto Marbella a jeho prekrásne okolie na brehu Stredozemného mora boli miestom oboznamovania sa motoristických novinárov zo všetkých

končín sveta s čerstvou novinkou Citroën C5. Päťdesiat exemplárov novučičkej, v súčasnosti vlajkovej lode francúzskej automobilky stálo v komplexe hotela, pripravených podať svedectvá o svojich schopnostiach na španielskych cestách a diaľniciach. Vďaka francúzskej automobilke a slovenskému importérovi Citroën Slovakia mal možnosť byť na prvej prezentácii nového veľkého citroëna aj zástupca našej redakcie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nový, v súčasnosti najväčší model automobilky Citroën, ktorý nahrádza XM i Xsantiu, sa po prvý raz predstavil približne pred pol rokom na parížskom autosalóne. Vtedy ako limuzína so štvordverovou karosériou a výklopnou zadnou stenou, v tomto roku po Ženeve už aj ako break kombi. Citroën C5, automobil strednej triedy, má dizajn karosérie triezvych tvarov, je prozaický ako jeho meno, vzdialený niekdajším osobitým tvarom, vlastným len tejto značke. Nenápadný, zato však výsostne elegantný, možno práve tým oproti dávnejším predchodcom osobitý. Navonok a viditeľne v ničom nevybočuje z radu. Možno len pre Citroën typickým hydropneumatickým nastavovacím podvozkom najnovšej generácie Hydroaktiv III, ktorý dokáže samočinne regulovať svetlú výšku podvozku a polohu ťažiska v závislosti od zaťaženia a jazdných pomerov. Oproti predchádzajúcim generáciám najnovší Hydroaktiv III do 200-tisíc kilometrov nepotrebuje žiadnu údržbu. Bolo preto lákavé sadnúť si do niektorej z pristavených C5-tiek.

SkryťVypnúť reklamu

S kolegom z mesačníka MOT sa nám ušla C5-ka s výkonnejším vznetovým motorom 2,2 HDI 16V s výkonom 98 kW/133 k a štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Tento moderný motor s priamym vstrekovaním nafty systémom Common Rail s premenlivou geometriou lopatiek turbodúchadla a medzichladičom stlačeného vzduchu nám dá už po prvých metroch zabudnúť, že sedíme v aute s naftovým motorom. Nie inak je to pri zrýchľovaní, ale aj pri jazde, kde by sa ručička tachometra pri policajnej kontrole rýchlosti určite rozklepala. Výrobca v parametroch ďalej udáva najvyšší krútiaci moment 317 Nm už pri otáčkach od 2000 min.-1, zrýchlenie z 0 na 100 km/h a maximálnu rýchlosť s touto prevodovkou 12,0 s a 200 km/h, s manuálnou päťstupňovou prevodovkou sú hodnoty 10,9 s a 205 km/h. Tento automobil i každý ďalší má už v základnej výbave palubný počítač, ABS, klimatizáciu, šesť airbagov, elektrické ovládanie okien, zrkadiel a zamykanie s diaľkovým ovládaním a ďalšie prvky vysokého komfortu. Náš mal naviac aj kožou čalúnený interiér, samozrejme kvalitnú audiosústavu s množstvom reproduktorov a v cudzích končinách pre orientáciu na cestách neoceniteľný navigačný systém s farebným displejom. Bol pre nás počas cesty neznámym krajom ďalším spolujazdcom, ktorý na každej odbočke či križovatke ukáže správny smer. S presnosťou na metre nás najmä na trase druhého okruhu, keď sme mu lepšie rozumeli a vedeli si už naprogramovať trasu, bezpečne viedol od miesta štartu až po cieľ. Tento okruh sme absolvovali s najvýkonnejším motorom V6 3,0 s výkonom 132 kW/207 k a znovu so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou s možnosťou sekvenčného radenia. Najvyšší krútiaci moment mal 285 Nm pri otáčkach 3750 min.-1, zrýchľoval na stovku za 9,8 s a dokázal ísť rýchlosťou 232 km/h (s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou 8,2 s a 240 km/h). Nemali sme možnosť vyskúšať novú C-ku s motorom 2,0 HDI (80 kW/109 k). Inak - základný model C5 má zážihový motor 2,0i 16V (100 kW/136 k), ďalší má rovnaký objem 2,0 l (103 kW/140 k), ale už najnovší systém priameho vstrekovania benzínu označovaný HPI.

SkryťVypnúť reklamu

Po dvoch jazdách na dvoch okruhoch s dvoma autami, blízko pobrežia Stredozemného mora medzi Marbellou a Malagou sme najazdili po kvalitných španielskych cestách okolo dvesto kilometrov. V príjemných automobiloch, ktoré do dvoch mesiacov budú brázdiť už aj slovenské cesty a ktoré svojim vzhľadom, vysokým komfortom a jazdnými vlastnosťami určite zaujmú aj nášho zákazníka.

Autor: gold

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  3. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  4. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  7. Ideálny čas na pohyb a dokonalú regeneráciu
  8. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta
  1. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  2. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  3. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  4. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  8. Vzducholoď aj koncert Kaliho? Takto Kaufland oslavuje narodeniny
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 13 499
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 9 827
  3. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 8 386
  4. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 3 537
  5. Majster cukrár radí: Tento dezert dodá každej letnej párty šťavu 3 304
  6. Bývanie v centre Bratislavy? Kúpa sa oplatí viac ako prenájom 3 066
  7. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 2 874
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 2 396
  1. Martin Fronk: Tajomné miesto nad krajinou, ktoré vám vyrazí dych, nebudete veriť, kde to je
  2. Jozef Huljak: Miliardy na záchranu pôrodnosti
  3. Rastislav Puchala: Pomóóóóc, Angličania idú
  4. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  5. Rudolfa Vallová: Naučme sa rozumieť cenám
  6. Monika Albertiová: Mlčanie ako spoluvina
  7. Janka Bittó Cigániková: Najväčšie klamstvo od existencie Ježiška? Že zdravotná starostlivosť je zadarmo
  8. Dávid Polák: Hovoriť hlúposti nie je zločin proti ľudskosti
  1. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 44 694
  2. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 26 796
  3. Martin Sukupčák: Ako jeden primátor "urbanizuje" mesto L. Mikuláš 16 316
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 8 734
  5. Monika Albertiová: Kritika nie je útok: PS versus Hnutie Slovensko. Zas do seba kopú - a Fico sa smeje 6 958
  6. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 6 820
  7. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 6 680
  8. Ján Šeďo: Myslel som si, že v Tatrách konečne parkujeme za rozumné ceny... 6 391
  1. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  2. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  3. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
  4. Marcel Rebro: Pellegriniho sestra: Colombova žena slovenskej politiky
  5. Pavel Macko: Nemecká vs. ruská ekonomika: Fakty proti mýtom, ktoré šíri Fico
  6. Pavel Macko: Prečo rokovania medzi Ukrajinou a Ruskom nikam nevedú?
  7. Marcel Rebro: Slováci dokážu závidieť polosirote rehabilitačný tábor a beznohému protézu
  8. Marcel Rebro: Kaliňákove tanky, Pearl Harbor a slovenský ministerský časostroj
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu