sa očakával s veľkým záujmom, pretože došlo k viacerým zaujímavým presunom. Po neúspechu v F1 sa do série vracia Alex Zanardi (šampión z rokov 1997 a 98), M. Andretti odišiel z tímu Newman/Haas do tímu Green (štartuje pod hlavičkou Motorola) a Montoyu v tíme Ganassi nahradila majstrovská dvojica z F3000, Junqueira a Minassian. Tohtoročný šampionát sa po odrieknutí "ováloviek" v brazílskom Riu skorigoval na dvadsaťjeden a prvým podujatím boli mexické preteky v Monterrey, ktoré sa jazdili na 3,5 kilometrovom okruhu vo Fundidora parku. Ak ste tieto preteky hľadali v starších materiáloch, tak ste nemohli mať úspech, pretože v Mexiku sa CART jazdilo iba v rokoch 1980 a 1981. Cart bola ešte v plienkach a informácie o nej sa k nám takmer vôbec nedostávali. Preto si stručne pripomeňme, že vtedajšie preteky sa jazdili na Autodrome Hermana Rodriquesa, ktorý stál na predmestí Mexiko City a v oboch prípadoch tu vtedy zvíťazil legendárny Rick Mears (šampión 1979, 1981 a 1982).
Ak ste sledovali nedeľňajší prenos z pretekov, tak Vám určite neuniklo, že trať sa kľukatila medzi ozrutnými železnými konštrukciami a bola až neuveriteľne znečistená. Prečo? Tie ozruty boli pozostatkami bývalých najväčších oceliarní v Latinskej Amerike, ktoré boli zatvorené v roku 1983. Trať je postavená na nevyužitom pozemku zatvorenej firmy a okruh je nielenže nevyjazdený, ale aj zanášaný nečistotami z chátrajúcej fabriky. Niektoré úseky boli pre monoposty dokonca tak nebezpečné, že ich usporiadatelia museli čistiť aj v priebehu pretekov, čo nepríjemne poznamenalo športovú stránku pretekov.
Samotná trať je dosť členitá a neposkytuje veľa možností na predbiehanie. Štart pretekov preto na dlhé kolá zoradil vozidlá približne v poradí z akého do pretekov štartovali (Bräck, da Matta, CastroNeves, de Ferran, MiAndretti, Carpentier). Príčinou prvého prerušenia v deviatom kole bola havária Maxa Wilsona (tiež prišiel z F3000). Krátko po reštarte pretekov havaroval (v 16.kole) na tom istom mieste Moreno a vozidlá museli až do 29.kola znova krúžiť za SC. Zatiaľ sa však väčšina rozhodla pre PIT STOP a na čele zostali taktizujúci debutant Dixon a veterán Herta. Keď však v 37.-38.kole obaja zabočili do boxoch, poradie sa opäť vrátilo do pôvodného stavu (akurát de Ferran si vymenil miesto s CastroNevesom). Dôležitý moment pretekov prišiel v 45.kole, keď Švéd Kenny Bräck poľavil v koncentrácii, urobil chybu a pustil pred seba Cristiana da Mattu. Bräcka to síce nabudilo a začal na da Mattu dobiedzať, ale neúspešne. Ba čo viac počas druhej PIT stratil v depe až príliš veľa času a bol z hry von. Na čele sa tak vytvorilo poradie da Matta, de Ferran a Tracy, ktoré už vydržalo až do cieľa. Niekoľko kôl pred záverom pretekov ešte havaroval C. Fittipaldi a SC muselo znova na trať. Pretekári preto nestačili odjazdiť plánovaný počet kôl a preteky boli ukončené po uplynutí časového limitu dvoch hodín (o dve kolá menej). Dodajme ešte, že očakávaný Zanardiho nedopadol nijak slávne, keď sa Talian niekoľkokrát po trati šmykol a s poškodeným vozidlom nakoniec vzdal už v polovici pretekov.
Výsledky - Monterrey Mexiko : 1. C. da Matta (Newman/Haas) 78 kôl (81,55 mph), 2. G. de Ferran (Penske) + 1,982, 3. P. Tracy (Green), 4. M. Andretti (Motorola), 5. K. Bräck (Rahal), 6. J. Vasser (Patrick), 7. T. Kanaan (Mo Nunn), 8. CastroNeves (Penske), 9. Franchitti (Green), 10. Takagi (Walker), 11. Minassian (Ganassi), 12. Papis (Rahal).
Stav po prvých pretekoch : 1. C da Matta 21 bodov, 2. G. de Ferran 16, 3. Tracy 14, 4. M. Andretti 12, 5. Bräck 11, 6. Vasser 8.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.