prítomných poslancov, proti bolo 13 poslancov, zdržalo sa 12. Od prvého apríla by mali Košičania cestovať v mestskej hromadne doprave drahšie, ale cenový výmer bude musieť ešte odobriť príslušný okresný úrad.
Regulérnosť hlasovania o zvýšení tarify napadli poslanci KDH a DS, ktorí si všimli, že na tabuli sa zaprezentoval aj poslanec Ján Gabštúr (SDSS), ktorý včera v sále nebol.
"Chcela som s nim hovoriť o jednom probléme, takže som ho čakala a stále sa pozerala na miesto, kde sedáva. Nebol tam a odrazu jeho meno svietilo na tabuli. Bolo mi jasné, že niekto má jeho kartu," povedala nám poslankyňa Mária Sadovská (KDH).
Poslanci Emil Kočiš a Martin Boritáš upozorňovali na túto skutočnosť vedenie mesta, no ani primátor ani námestníci sa včera nerozhodli hlasovanie zopakovať. Technici pri hlasovacom zariadení potvrdili, že poslanec Gabštúr sa zaprezentoval, no pri schvaľovaní zvýšenia nehlasoval.
"Vzniesli sme námietku, že poslanec bol zaprezentovaný, hoci v sále nebol. Minimálne ide o spochybnenie legálnosti celého hlasovania. Nehovoriac o tom, že keď jeden bol taký, čo sme si všimli, mohlo byť aj viac pripravených kariet, keby nebol dostatok prítomných poslancov. Na mieste primátora by som bol nechal hlasovanie zopakovať, takto to nepovažujem za kóšer. Mne by to česť nedovolila také uznesenie podpísať," komentoval harakiri s poslaneckou kartou Emil Kočiš(KDH).
Poslanec Gabštúr, ktorý pôsobí ako riaditeľ krajského úradu práce bol včera na rokovaní riaditeľov úradov práce s generálnym riaditeľom Jaroslavom Šumným.
Záverečnému hlasovaniu o zvýšení cien v MHD predchádzala včera vyše dvojhodinová diskusia, v ktorej nebola núdza ani o zábavné a ťažko realizovateľné nápady.
Poslanec Anton Filčák (SDĽ), ktorý sa pri hlasovaní zdržal, povedal, že zdražovaniu nebude nikdy koniec a dopravný podnik nebude mať nikdy dosť ani keby lístok stál 15 korún. Kolegov sa opýtal, odkiaľ na to majú zobrať obyčajní ľudia, či dôchodcovia. Navrhol, aby sa mesto pozrelo do minulosti a zaviedlo opäť mýto pre všetky autá prichádzajúce do Košíc. Z takto získaných peňazí by potom mohlo dotovať dopravný podnik k spokojnosti všetkých.
"Veď mesto nemá ani na závory," usmieval sa primátor Z. Trebuľa, ktorého sme sa opýtali, či sa mu nápad pozdáva.
"To, že mesto nemá peniaze, je samozrejmé. Ale očakával som, že buď pán primátor alebo niektorý z námestníkov otvorene povedia občanom, že zvýšenie cestovného je daň za to, že máme vynovenú Hlavnú ulicu, že sme mali námorné bitky, macarenu, že máme prezidenta z Košíc. Nezmyselné hospodárenie a plytvanie peniazmi v minulých rokoch nás priviedlo do situácie, že peniaze nie sú a my toto bremeno prenášame na občanov," pripomenul v diskusii poslanec Marián Dittrich (KDH).
Riaditeľ DPMK i vedenie mesta opätovne zopakovali, že výnos so zvýšenia cien sa využije na skvalitnenie dopravy, upravia sa linkové spoje, napríklad sedemnástka, a posilnia niektoré linky. Argumentovali, že náklady od prvého februára išli tak hore, že bez pomoci občanov sa to nedá utiahnúť. Dlh mesta vo výške 45 miliónov korún z uplynulého obdobia by podľa nich situáciu neriešil, lebo tieto peniaze boli určené na rekonštrukciu tratí.
Väčšina poslancov sa rozhodla v repríze návrh vedenia mesta podporiť. Z klubu SDĽ nehlasovali za dvaja poslanci, zo SOP boli tiež v drvivej väčšine za, opoziční poslanci z KDH a DS návrh nepodporili. Chýbal krajský prednosta Vranovský, ktorý má zlomenú nohu. Ak primátor Zdenko Trebuľa uznesenie z mimoriadneho zastupiteľstva o zvýšenie cien v MHD aj napriek spornej prezentácii neprítomného poslanca podpíše a požiada okresný úrad o vydanie cenového výmeru od apríla si pri cestovaní v MHD siahneme hlbšie do peňaženky.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.