komunikáciu, mimickú komunikáciu alebo dokonca o komunikáciu nadzmyslovú, sú od minulého týždňa bohatšie o ďalšiu kategóriu. "Spôsob, akým v krčme držíte pohár piva," tvrdí doktor Aric Sigman, vedúci britského psychologického tímu, ktorý výskum realizoval, "prezrádza o vašej osobnosti oveľa viac, než si myslíte a než je vám milé."
Tento výskum si objednal a zaplatil známy írsky pivovar Guinness. Doktor Sigman so svojimi kolegami sa zamerali na milovníkov piva v Británii vo veku od 18 do 40 rokov a zistili, že držanie pohára s pivom prezrádza veľa o povahe človeka.
Britskí odborníci rozdelili pivárov do šiestich kategórií: typ zmyselný - drží pohár piva pevne uprostred, krúti panvou a vypína prsia; upätý domýšľavec - dvíha ruku s pohárom, ako keby chcel pripiť sám sebe a drží sa bokom od ostatných štamgastov; typ hĺbavý - hľadí trudnomyseľne do pohára a z času na čas po ňom prejde prstami ako keby hral na hudobný nástroj; chlapák - chytí pohár za dno, ako keby to bola nejaká zbraň a väčšinou veľa vyleje, keď pri reči prudko gestikuluje; typ kŕčovitý - hrbí sa nad pohárom, ako keby pivo pilo jeho, a nie on pivo; typ poddajný - tlačí pohár k hrudi s lakťami trčiacimi do priestoru, ako by sa bránil pred nevítanými ponukami.
Guinness si túto svojráznu štúdiu objednal, aby zistil, čo je pravdy na rečiach krčmárov, ktorí sa chvália, že poznajú ľudskú povahu len podľa toho ako štamgasti držia krígeľ. Otázkou ale je, či výsledky tohto výskumu možno aplikovať aj inde vo svete. Nie každý národ má rovnaké poháre na pivo ako Briti, napríklad u nás sa používa krígeľ s uchom - a to mení celý postup pitia.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.