prepravných služieb vo verejnom záujme. Treba pritom podotknút, že na základe tejto zmluvy funguje celá osobná doprava, ktorá sa ocitla vo vážnej situácii. Aby túto skutocnost pochopili aj štátni úradníci vydali sme mapku tratí, ktoré sú železnice schopné prevádzkovat z vlastných zdrojov., informoval pred casom verejnost Miloš Cikovský, hovorca Železníc Slovenskej republiky. Už letmý pohlad na velmi riedku mapku tratí mnohých cestujúcich nepríjemne zarazil. Žial, ani Tatranské lanové dráhy a Tatranské elektrické železnice sme na mape nenašli. Zaujímalo nás teda, že ak medzi štátom a železnicami nedôjde k dohode, ci ich prevádzka môže byt pred nadchádzajúcou letnou sezónou ohrozená. Spomínané tatranské železnice síce na mapke nefigurujú, ale môžem ubezpecit, že ich financovanie a prevádzka bola zohladnená v rámci úseku Bratislava Poprad Cierna nad Tisou, povedal na margo nášho dotazu M. Cikovský a upokojil tak obavy Tatrancov i turistov. Z jeho dalšej reakcie sme vyrozumeli, že Železnice slovenskej republiky (štátny prirodzený monopol pozn. redakcie) veria v dohodu so štátom, ktorá by mala co najskôr dospiet k vzájomnému kompromisu o ich financovaní. Úmysel železníc mal teda len cisto alarmujúci charakter a jeho zámerom nebolo šírit paniku medzi cestujúcou verejnostou. Tá sa vraj výpadku osobnej dopravy nemusí bát. Náš štát, ale hlavne súcasnú politickú špicku, by takýto kolaps v rýchlo nastupujúcom predvolebnom období stál asi velmi vela.
Autor: pet
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.