približne 30 % slovenskej populácie. V programe Volejte řediteli to cez víkend uviedol generálny riaditeľ TV Nova Vladimír Železný.
"O Slovensko máme vážny záujem a pokiaľ by tam bola k dispozícii celoplošná televízna sieť, o ktorú by sme sa mohli podnikateľsky uchádzať, bolo by to dobre a určite by sme sa o ňu uchádzali," vyhlásil Železný, ktorý sa zároveň domnieva, že Nova by v prípade vysielania na Slovensku mohla výrazne ovplyvniť podiel sledovanosti jednotlivých staníc. "Náš divácky podiel na Slovensku sa blíži k 20 %. To by teoreticky, mechanicky prepočítané, znamenalo, že keby sme boli na celom území Slovenska, tak sme vodcom na trhu," dodal Železný.
V súvislosti so situáciou na Slovensku generálny riaditeľ TV Nova tiež upozornil na nutnosť prevádzkovateľov slovenského káblového vysielania zaobstarať si súhlas tých televíznych staníc, ktorých program chcú v nezmenenej podobe šíriť. Táto povinnosť im totiž vyplýva z novoprijatého zákona o prevádzke rozhlasového a televízneho vysielania. Železný uviedol, že TV Nova slovenským prevádzkovateľom tento súhlas udelí, avšak za podmienky, že jej program budú šíriť bezplatne.
Kumulatívny denný dosah (percento počtu divákov, ktorí aspoň raz prišli do kontaktu s televíznou stanicou) dosahuje na Slovensku v prípade TV Nova približne 19 %. V prípade TV Markíza je to 75 %, u STV 1 predstavuje tento ukazovateľ 45 % a u STV 2 približne 8 %. Priemerný podiel TV Nova na slovenskom trhu predstavuje 10 %. Priemerný podiel TV Markíza dosahuje 51 %, STV 1 16 % a u STV 2 približne 2 %.
Autor: krs
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.