Ak ste niečo zabudli, nezúfajte
Nemusíte hneď podľahnúť panike, žiadna vec nie je stratená, ak zostala v taxíku. Vodič odovzdá zabudnutú vec na dispečingu alebo oznámi dispečerke, že ju má pri sebe v taxíku (kým jazdí). Zabudnutú vec si môžete v dispečingu vyzdvihnúť až do 15 dní od jej straty.
Čo spôsobuje rozdielnu sumu pri platení?
* Buď ste natrafili na podvodníka, alebo ste cestovali s dvoma rozdielnymi taxislužbami.
* Bohužiaľ, výnimkou nie je ani to, že vám neseriózny taxikár mohol zapnúť inú taxu, to sa však stáva len zriedkavo.
* Poslednej možnosti sa však ľahko môžete vyhnúť, ak sa pozriete na taxameter. Tam podľa cenníka hneď zistíte, akú taxu vám taxikár zapol. Ak je druhá taxa za telefonickú objednávku a vy ste si taxík objednali telefonicky, taxikár musí zapnúť dvojku.
* Každá objednávka a cena za prepravu sa dá ľahko preveriť, ak cestujúci má riadne vyplnenú potvrdenku o zaplatení.
Zvieratá, objemnejšie batožiny
* Ak chcete v taxíku prepraviť aj zviera, batožinu alebo veľký nákup, je vo vašom záujme upozorniť na to ešte pri objednávaní dispečerku.
* Spýtajte sa tiež, či budete musieť za ne priplácať. Niektoré taxislužby si za zvieratá alebo objemnejšie batožiny rátajú príplatky od 10 do 50 percent z ceny, iné prepravujú zvieratá a batožinu zadarmo.
* Prepravu zvierat či nadrozmernej batožiny môže taxikár odmietnuť.
* Ak chcete prepraviť veľkého psa, väčšiu výstroj na športovanie, upozornite na to dispečerku, alebo si rovno vypýtajte auto s veľkým kufrom alebo kombi.
* Taxikár má právo odmietnuť prepravu aj vtedy, keď sa mu zákazník nepozdáva, je agresívny, špinavý alebo pod vplyvom omamných látok a väčší počet ľudí, ako zákon dovoľuje.
Taxi pre postihnutých
Osobitne upravené taxíky pre telesne postihnutých občanov, vozíčkarov s nepretržitými službami (non- stop) sú len štyri, a to v Bratislave. Postihnutí v nich môžu platiť hotovosťou alebo špeciálnymi poukážkami.
Autor: NO
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.