Korzár logo Korzár

Automobilka Toyota predstavila nový monopost F1

Tretia najväčšia automobilka na svete Toyota predstavila uplynulý piatok na okruhu Le Mans historický monopost F1. Po úspechoch tejto značky na

automobilových súťažiach majstrovstiev svete sa japonský výrobca áut rozhodol postaviť nový monopost F1. Na francúzskom okruhu Paul Ricard sa spomínaná automobilka ukázala v plnej kráse, a na základe získaných skúseností skonštruuje monopost, s ktorým chce vstúpiť do kolotoča F1 v roku 2002. Zaujímavé bude sledovať súperenie na vrcholných podujatiach s ďalšími výrobcami, pripomeňme, že Toyota podobne ako Ferrari je jediným tímom, ktorý bude vyvíjať vlastný motor a šasi. Predstavitelia Motorsport tímu Toyota si veľmi dobre uvedomujú, že formula 1 patrí k najnáročnejším automobilovým športom, avšak optimizmus srší z ich tvárí a sú presvedčení, že dosiahnu na samotný vrchol pyramídy. Podľa prezidenta tímu Ove Andersona k úspechu nestačí len veľké množstvo peňazí, hoci v minulosti sa dajú nájsť aj takéto prípady. K úspechu je potrebné odhodlanie celého tímu, ktoré sa do veľkej miery podpíše pod úspechy či neúspechy. V Toyote si uvedomujú, že na dosiahnutie úspechom treba čas, preto nechcú konštrukciu nového monopostu uponáhľať. Hlavnou úlohou nadchádzajúcich mesiacoch je postaviť najlepší motor, aby mohli konkurovať ostatným a potom mohli pomýšľať na boje o prvú priečku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Japonská automobilka vstup do kolotoča F1 dlho zvažovala a po úspechoch v súťažiach rely, CART či Le Mans sa rozhodla. Jej posledné výskumy naznačili, že Toyota potrebuje nový program a F1 je pre ňu neprebádanou oblasťou, kde by sa chcela v čo najkratšej dobe etablovať. Jedným, no iste nie najdôležitejším dôvodom angažovať sa v F1 je celosvetová popularita týchto pretekov, kde sa samotná značka môže najlepšie prezentovať. Aj preto Toyota sa rozhodla postaviť nový monopost od základov a nie kupovať existujúci tím. "V tejto spoločnosti automobilového športu začíname od piky, aby sme vyvrátili pochybnosti o zodpovednosti v prípade úspechov a neúspechov. Domnievam sa, že je to správna cesta. Stať sa dodávateľom motorov pre osvedčený tím nevráti adekvátne vynaložené investície a monopost by neniesol značku Toyota. Vyrábame cestovné automobily, tak prečo by sme nemali dokázať postaviť celý monopost F1," hovorí O. Anderson. Dodal, že pre všetkých to bude dobrou školou, ktorá bude pre všetkých prínosom.

SkryťVypnúť reklamu

Hneď po predstavení monopostu začali testy na okruhu Paul Ricard, pričom Mika Salo havaroval v rýchlosti 220 km, keď monopost narazil do steny.

Autor: glo

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 58 185
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 083
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 660
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 441
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 908
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 149
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 901
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 146
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 461
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 989
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 494
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 816
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 219
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 847
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 181
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 461
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 989
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 494
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 816
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 219
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 847
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 181
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu