automobilových súťažiach majstrovstiev svete sa japonský výrobca áut rozhodol postaviť nový monopost F1. Na francúzskom okruhu Paul Ricard sa spomínaná automobilka ukázala v plnej kráse, a na základe získaných skúseností skonštruuje monopost, s ktorým chce vstúpiť do kolotoča F1 v roku 2002. Zaujímavé bude sledovať súperenie na vrcholných podujatiach s ďalšími výrobcami, pripomeňme, že Toyota podobne ako Ferrari je jediným tímom, ktorý bude vyvíjať vlastný motor a šasi. Predstavitelia Motorsport tímu Toyota si veľmi dobre uvedomujú, že formula 1 patrí k najnáročnejším automobilovým športom, avšak optimizmus srší z ich tvárí a sú presvedčení, že dosiahnu na samotný vrchol pyramídy. Podľa prezidenta tímu Ove Andersona k úspechu nestačí len veľké množstvo peňazí, hoci v minulosti sa dajú nájsť aj takéto prípady. K úspechu je potrebné odhodlanie celého tímu, ktoré sa do veľkej miery podpíše pod úspechy či neúspechy. V Toyote si uvedomujú, že na dosiahnutie úspechom treba čas, preto nechcú konštrukciu nového monopostu uponáhľať. Hlavnou úlohou nadchádzajúcich mesiacoch je postaviť najlepší motor, aby mohli konkurovať ostatným a potom mohli pomýšľať na boje o prvú priečku.
Japonská automobilka vstup do kolotoča F1 dlho zvažovala a po úspechoch v súťažiach rely, CART či Le Mans sa rozhodla. Jej posledné výskumy naznačili, že Toyota potrebuje nový program a F1 je pre ňu neprebádanou oblasťou, kde by sa chcela v čo najkratšej dobe etablovať. Jedným, no iste nie najdôležitejším dôvodom angažovať sa v F1 je celosvetová popularita týchto pretekov, kde sa samotná značka môže najlepšie prezentovať. Aj preto Toyota sa rozhodla postaviť nový monopost od základov a nie kupovať existujúci tím. "V tejto spoločnosti automobilového športu začíname od piky, aby sme vyvrátili pochybnosti o zodpovednosti v prípade úspechov a neúspechov. Domnievam sa, že je to správna cesta. Stať sa dodávateľom motorov pre osvedčený tím nevráti adekvátne vynaložené investície a monopost by neniesol značku Toyota. Vyrábame cestovné automobily, tak prečo by sme nemali dokázať postaviť celý monopost F1," hovorí O. Anderson. Dodal, že pre všetkých to bude dobrou školou, ktorá bude pre všetkých prínosom.
Hneď po predstavení monopostu začali testy na okruhu Paul Ricard, pričom Mika Salo havaroval v rýchlosti 220 km, keď monopost narazil do steny.
Autor: glo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.