Korzár logo Korzár

Bude stáť jeden milión eúr!

Už sme si zvykli , že ani nie až také príliš luxusné auto stojí u nás vyše milióna korún. V cenníkoch áut, predávaných na našom trhu, napokon nájdeme

aj vozidlá, ktoré stoja vyše päť miliónov korún najdrahšie auto, ktoré sme v tomto cenníku našli, je športové BMW Z8 za temer 6,6 milióna korún. Najdrahšie vozidlá, predávané v zahraničí napríklad športové Ferrari či luxusný Rolls-Royce by boli na našom trhu ešte o nejaký ten miliónik drahšie. Je ale možné, aby nejaký automobil stál v prepočte 43,6 milióna korún? Zdá sa, že je. Ak všetko pôjde podľa terajších plánov, na jeseň roku 2003 by sa na trh mal dostať superšportový automobil Bugatti EB 16.4 Veyron, ktorého cena bola stanovená na jeden milión eúr. No a to je podľa terajšieho kurzu temer 43,6 milióna našich koruniek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Skutočnosť, že superšportové Bugatti sa bude sériovo vyrábať, oznámil koncern Volkswagen (ten je vlastníkom práv na značku Bugatti) na nedávnom ženevskom autosalóne. Pravda, nepôjde o nijakú veľkosériovú výrobu celkove má byť vyrobených len okolo 300 až 500 týchto superdrahých vozidiel. Na výrobu týchto vozidiel založil koncern Volkswagen dcérsku spoločnosť Bugatti Automobiles S.A.S so sídlom vo francúzskom Molsheime (teda tam, kde sídlila pôvodná firma Bugatti). Superšportové Bugatti má skutočne pozoruhodné technické parametre. Jeho pohonnou jednotkou je dvojitý vidlicový šestnásťvalec (!), ktorý je zhotovený z ľahkých hliníkových zliatin a ktorého zdvihový objem je úctyhodných osem litrov. Motor je umiestnený meedzi sedadlami a zadnou nápravou a jeho maximálny výkon je 736 kW (to je 1001 koní) pri 6000 ot/min. Šestnásťvalec je zložený z dvoch vidlicových osemvalcov (usporiadanie W) a jeho dĺžka je len 710 mm a výška 771 mm. Motor má veľmi modernú technickú koncepciu, pretože je vystrojený systémom vstrekovania benzínu priamo do valcov. Na prepĺňanie motora slúžia štyri turbodúchadlá. Krútiaci moment tohto unikátneho motora má v rozsahu od 2200 ot/min do 5500 ot/min neuveriteľnú hodnotu 1250 Nm. Tento enormný krútiaci moment sa prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky prenáša na všetky štyri kolesá. Na ráfikoch priemeru 20 palcov sú mohutné nízkoprofilové pneumatiky, ktoré majú vpredu šírku 265 mm a vzadu až 335 mm. O dynamických vlastnostiach tohto vozidla neexistujú zatiaľ žiadne oficiálne údaje, ale v zahraničnej motoristickej tlači sa už objavili špekulácie, že maximálna rýchlosť tohto vozidla by mala byť až 404 km/h. Na nosnom priestorovom hliníkovom ráme je uložená karoséria, ktorá bude v sériovej verzii zhotovená buď z uhlíkových vlákien alebo z hliníka. Aby sa potlačilo nadnášanie zadnej časti, bude na nej pravdepodobne inštalovaný vysúvateľný spojler. Vozidlo je postavené na podvozku s rázvorom 2650 mm a je dlhé 4380 mm, široké 1994 mm a vysoké len 1206 mm.

SkryťVypnúť reklamu

A niekoľko informácií k menám Bugatti a Veyron. Ettore Bugatti sa narodil v roku 1881 v Miláne a o motory sa začal zaujímať už ako mladík. Prvé štvorkolesové vozidlo, vystrojené dvomi jednovalcovými motormi DeDion, zmontoval Bugatti už v roku 1898, a to pre firmu Prinetti&Stucchi. V roku 1909 začína Bugatti v Molsheime neďaleko Strassburgu vyrábať automobily pod vlastnou značkou. Až do začiatku druhej svetovej vojny vznikli potom v Molsheime nádherné automobily, ktoré sa vďaka svojmu dizajnu, kvalite a pokrokovej technickej koncepcii stali legendami. Automobily Bugatti T57 SC Atlantic a T41 Royale patria k najdrahším automobilom všetkých čias. Firma Bugatti sa však nepreslávila len svojimi luxusnými automobilmi, ale aj svojimi športovými úspechmi. Jedným z najúspešnejších jazdcov tímu Bugatti bol práve Pierre Veyron, na počesť ktorého je nový superšportový automobil pomenovaný. Veyron získal v rokoch 1933 až 1937 veľa víťazstiev za volantom pretekárskeho vozidla Bugatti 51A. Toto vozidlo bolo poháňané radovým osemvalcovým motorom, ktorý bol prepĺňaný kompresorom a ktorého maximálny výkon bol 103 kW. Maximálna rýchlosť tohto vozidla bola 210 km/h. Veyronovo Bugatti 51A je dnes súčasťou jednej americkej súkromnej zbierky a na ženevskom autosalóne bolo vystavené spolu s novým superšportovým automobilom EB 16.4 Veyron.

SkryťVypnúť reklamu

Ettore Bugatti zomrel 21.8.1947 a všetky doterajšie povojnové pokusy obnoviť výrobu automobilov slávnej značky Bugatti boli v podstate neúspešné. V roku 1991 sa pokúsil značku Bugatti oživiť taliansky podnikateľ Romano Artioli, ale jeho firma vyrobila za štyri roky len 139 športových vozidiel EB 110.

Snáď sa nájde dosť takých majetných motoristov, ktorí budú ochotní investovať sumu jeden milión eúr na to, aby sa v roku 2003 značka Bugatti opäť vrátila na svetovú motoristickú scénu.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 516
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 157
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 250
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 398
  5. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 3 234
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 101
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 264
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 110
  1. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  2. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  4. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  5. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  6. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  7. Štefan Šturdzík: 350
  8. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 381
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 763
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 450
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 172
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 467
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 783
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 646
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  2. Zoltan Bardos: Veľvyslanectvo v zajatí Červených Khmérov
  3. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXI
  4. Ivan Čáni: Som inteligentná, krásna a úspešná dáma. A aj slobodná matka.
  5. Anton Kaiser: Výstava obrazov Dominika Malého
  6. Roland Vizner: Zľava 20%! Je tento pokles akciových trhov príležitosťou na nákup?
  7. Štefan Šturdzík: 350
  8. Zuza Fialová: Raz táto vláda odíde. Pripravme sa na to, že bude treba tvoriť, nanovo hľadať riešenia, opravovať krajinu aj vzťahy.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 381
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 78 763
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 60 450
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 172
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 467
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 672
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 7 783
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 646
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu