dni v Jednote okrem iného sľubovala výhody pri kúpe pracieho prášku: "Pri nákupe 600 g balenia REX získate 50-korunový kupón na zľavu pri nákupe 9 kg balenia REX."
Úspora 50 Sk je dosť vhodný ťahák na zvýšenú návštevnosť hypermarketu, avšak zákazníci v posledných dňoch zľavu nezískali, aj keď si zakúpili obe balenia naraz. Dôvod? Po vyplatení tovaru nás vedúca pracovnej zmeny Marta Bednáriková informovala, že zľavu možno uplatniť len v prípade, ak 600-gramové balenie obsahuje zľavný kupón, o čom sa však v reklamnom letáku hypermarketu Jednota nepíše. Naviac, balenia s kupónom na zľavu vôbec neboli v predaji, i keď ich v hypermarkete mali. Tieto balenia s možnosťou zľavy pri ďalšom nákupe bolo možné iba vyhrať, ak ste urobili tržbu v hodnote nad 400 Sk a mali ste šťastie, že ste si vytiahli stierateľný žreb, kde daný prášok figuroval ako výhra. Ani v tom prípade ste však nemohli získať zľavu na už zakúpené 9 kg balenie, ale museli ste si kúpiť ďalšie. Pri vyslovení názoru zákazníka, že ide o nekalú reklamu a požiadavke vrátenia peňazí za tovar, vedúca zmeny reagovala odmietavo.
Navštívili sme zástupcu riaditeľa košického hypermarketu Jednota Jozefa Greša, ktorý k problému uviedol: "Toto je akcia firmy Henkel. Leták so sľubovanou zľavou bol vypracovaný niekedy pred dvoma mesiacmi. Firma Henkel nám sľúbila, že pôjde do tejto akcie a zabezpečí nám pracie prášky s kupónmi na zľavu. Ich marketingový plán počítal s predajom určitého množstva, ale ich predpoklad asi nevyšiel. Prášky s kupónom na zľavu sa už vypredali. My máme ešte takéto balenia, na základe ktorých môžete získať úsporu 50 Sk, ale tieto sú určené vo výhernej akcii so stierateľnými žrebmi. Samozrejme, zákazníci sa sťažujú."
Na argumentáciu, prečo hypermarket na mieste predaja práškov neupozorňoval na uvedené skutočnosti, Jozef Greša odpovedal: "K týmto informačným ceduľkám sme sa u každého tovaru zatiaľ ešte nedostali. Je to určitý vývoj." Aký, bližšie neuviedol, pretože všetko, čo bolo nutné urobiť, je napísať pár slov fixkou na vyvesený papier.
Situáciu - ak zákazník kúpi oba prášky, nedostane zľavu, cíti sa podvedený a má záujem ich vrátiť, ohodnotil slovami: "Zákazník má v takomto prípade jednoznačne nárok vrátiť tovar. Naši prevádzkári sú o tom poučení, ak nie pokladníčka, jej nadriadený to tak urobí." Jeho tvrdenie je však v rozpore so získanými skúsenosťami.
K problému sa vyjadril aj obchodný riaditeľ firmy Henkel Slovensko Ing. Boris Slížka: "O akcii so stierateľnými žrebmi sme sa dozvedeli, až keď boli vytlačené reklamné letáky Jednoty. Pôvodne mali ísť prášky s kupónmi na zľavu len do predaja. Keď to už vytlačili, dodali sme im požadované množstvo kupónových balení s tým, že to, čo rozdajú vo výhrach, im spätne preplatíme. Hovorili sme o množstve dodaného tovaru, čiže 150 tisíc kupónových balení, nie o tom, že akcia na prací prášok Rex od spoločnosti Henkel potrvá do 14. apríla."
Problém možno pravdepodobne hľadať v dvoch bodoch. Propagačný materiál bol vypracovaný Jednotou v Považskej Bystrici zle, pretože v jeho texte niet zmienky o nutnosti zakúpiť také balenie prášku REX, ktoré má akciový kupón. V Košiciach i inde sa však distribuoval. V druhom bode je nezabezpečenie potrebných informácií priamo na mieste predaja v hypermarkete. Doplatili na to zákazníci.
Situácia sa však pravdepodobne rýchle zmení. Zástupca riaditeľa košického hypermarketu, vedomý si zainteresovania tlače do prípadu, nakoniec uviedol: "Potom, ako som telefonoval s našim riaditeľstvom v Považskej Bystrici, bolo mi povedané, že prášky s kupónom dáme do predaja a ako výherné balenia použijeme prášky bez kupónov."
Táto akcia teda nanovo potrvá, avšak len do vypredania zásob, letákom sľubovaný dátum - 14. apríl, nemožno garantovať. A kto sa nádejal, že získa zľavu v minulých dňoch, má jednoducho smolu. A možno ju má aj hypermarket Jednota, ak stratil ich dôveru.
Autor: Slavomír SZABO
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.