pre Slovenský Červený kríž v Košiciach, aby umožnilo bezplatné cestovanie bezpríspevkovým darcom krvi.
Členovia mestskej rady neodobrili návrh poslanca Martina Boritáša, ktorý pripravil v spolupráci s občianskymi združeniami Spoločnosť priateľov Zeme a Cyklistická únia. Poslanec Boritáš navrhoval, aby mesto 30 percent zo získaných finančných prostriedkov z vyberania parkovného odvádzalo Dopravnému podniku mesta Košice a 5 percent na výstavbu cyklistických trás.
Poslanecký návrh vítal riaditeľ DPMK Igor Reiprich a jeho zamietnutie radou ho nepotešilo. Ako nám povedal, išlo o systémový krok, ktorý by pokladnici DPMK pomohol.
"Hlavným dôvodom, prečo návrh poslanca Boritáša neprešiel bol ten, že nebol podložený konkrétnymi číslami. Rada konštatovala, že myšlienka je to dobrá, ale ju treba dotiahnuť. Som presvedčený, že podobný materiál bude predložený na júnové zastupiteľstvo a bude podložený číslami. No najprv musí byť prijaté nové všeobecno záväzné nariadenie o parkovacej službe na území mesta," informoval nás námestník primátora Boris Farkašovský.
Ako ďalej uviedol, nové VZN o parkovaní je zatiaľ v štádiu príprav, takže zatiaľ nemôže informovať verejnosť, o koľko ceny za parkovanie v Košiciach vzrastú. Jedno je však isté, parkovné pôjde hore.
"Nechceme, aby sa ceny za parkovanie vyšplhali do stratosferických výšok, ale za státie na Kováčskej či Mäsiarskej v centre mesta sa budú platiť vyššie 'pálky' ako v súčasnosti. Možno aj 50 Sk a možno aj viac," načrtol filozofiu novovznikajúceho VZN B. Farkašovský.
Nové všeobecno záväzné nariadenie by podľa slov námestníka malo byť schválené na júnovom zastupiteľstve a od prvého júla v čase turistických zájazdov do Košíc by malo začať platiť. "Nemám predstavu, koľko mesto z parkovného po schválení nového nariadenia ročne vyberie. V posledných rokoch sa tá suma pohybuje okolo 18-19 miliónov korún. V každom prípade to bude viac, keďže ceny pôjdu hore a pravdepodobne budú spoplatnené aj doteraz bezplatné parkoviská na sídliskách. Ak som dobre rozumel, niečo také navrhoval aj poslanec Boritáš," vysvetlil Boris Farkašovský.
Mesto už nebude tolerovať motoristov, ktorí parkujú na trávnikoch po sídliskách. "Ak budete chcieť mať auto odparkované v pokoji, chránené proti odťahovej službe, ktorá bude pravidelne chodiť, tak si budete musieť zaplatiť parkovacie miesto, alebo miesto na parkovisku," dodal Farkašovský.
Na našu otázku, či to znamená, že od júla začneme platiť aj za parkovanie pred našimi panelákmi, B. Farkašovský odpovedal: "Ak vám mesto bude udržiavať parkovisko, tak áno, zaplatíte aj pred domom, v ktorom bývate. Ak máte vlastnícke práva k trojizbovému bytu na šiestom poschodí, ešte to neznamená a žiadny zákon o tom nehovorí, že máte nárok na bezplatné parkovanie. Ale aby ste ma nevzali za slovo, ja som nepovedal, že každé parkovisko pred každým blokom bude spoplatňované, hovoril som len o parkoviskách, ktoré budú udržiavané, čistené a vyznačované mestom alebo mestskou časťou."
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.