skutočne veľkému skoku, pretože k jedinému modelu pribudnú naraz štyri ďalšie. Pravda, firma MG je v tom takpovediac nevinne za všetkým treba vidieť jej materský koncern Rover. Ten po "rozvode" s BMW prevzala skupina Phoenix, ktorá chce značku Rover prebudiť k novej vitalite. Rover sa preto rozhodol k jednoduchému a vtipnému kroku od svojich modelov 25, 45 a 75 odvodil športové verzie a "vybavil" ich značkou MG. Už v januári predstavil Rover tieto športové limuzíny novinárom, a to pod označneím MG X30, MG X20 a MG X10:
Verejnosť sa s novými emgéčkami mohla po prvý raz zoznámiť na jarnom ženevskom autosalóne, kde boli tieto vozidlá vystavené už pod svojou novou a definitívnou identitou. V súlade s historickými zvyklosťami značky MG dostali nové modely označenie, pozostávajúce z dvoch písmen. Z modelu s pôvodným kódovým označením X30 sa stal model ZR, model X20 bol premenovaný na ZS a model X10 na ZT. Aby sme to konečne rozmotali : MG ZR je športovou verziou Rovera 25, MG ZS je športovým proťajškom Rovera 45, no a ZT je postavený na báze už to tušíte Rovera 75.
V porovnaní s "civilnými" Rovermi majú športové modely MG športovo-agresívne vyzerajúcu prednú časť s mohutným nárazníkom, v ktorom je mriežkou zakrytý otvor na vstup chladiaceho vzduchu. Zadnej časti všetkých troch modelov dominuje spojler. Podvozok bol znížený a charakteristiky pruženia a tlmenia boli upravené tak, aby vyhovovali športovému štýlu jazdy. Najmenší model MG ZR sa bude dodávať s trojdverovou i päťdverovou karosériou a na jeho pohon bude slúžiť 1,8-litrový štvorvalec so štyrmi ventilmi na valec, ktorého maximálny výkon je 118 kW. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť vyše 210 km/h. Model MG ZS sa bude vyrábať rovnako ako Rover 45 ako štvordverová limuzína i ako päťdverová verzia so šikmou zadnou časťou. Tento model sa bude spočiatku dodávať s 2,5-litrovým vidlicovým šesťvalcom, ktorého maximálny výkon je 130 kW. Neskôr bude k dispozícii aj 1,6-litrový a 1,8-litrový zážihový motor, ako aj dvojlitrový turbodieselový motor. Na pohon najväčšieho modelu MG ZT, dodávaného výlučne so štvordverovou karosériou, bude slúžiť 2,5-litrový štvorventilový vidlicový šesťvalec v dvoch výkonových verziách (118 kW a 140 kW). Pripravuje sa aj mimoriadne výkonná verzia tohto modelu, na pohon ktorej má slúžiť 3,5-litrový vidlicový osemvalec, vyrábaný firmou Lotus. Tento motor má výkon 191 kW, v prepĺňanej verzii až 275 kW. Všetky tri nové športové limuzíny MG prídu na trh na jeseň tohto roka.
Štvrtou novinkou v sortimente firmy MG je kombi, ktoré má zatiaľ kódové označenie X11. Toto športové kombi je odvodené od modelu Rover 75 Tourer, ktorý mal tiež premiéru na tohtoročnom ženevskom autosalóne. Kombi X11 má batožinový priestor objemu 400 litrov, ktorý možno zložením zadných sedadiel zväčšiť až na 1222 litrov. Na pohon tohto vozidla, ktoré tiež príde na trh na jeseň, budú slúžiť rovnaké motory, aké poháňajú limuzínu ZT.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.