zaniknuvšie značky. Koncern Volkswagen robí všetko pre to, aby sme sa na cestách opäť stretli i keď v malom počte s automobilmi značky Bugatti, koncern DaimlerChrysler zrejme oživí (v podobe superluxusného auta) značku Maybach a v USA sa chystá výroba športových automobilov, ktoré opäť ponesú kedysi známu značku Cunningham. Medzi jednu z najprestížnejších značiek v celej doterajšej histórii motorizmu patrí bezpochyby značka Hispano Suiza, ktorá bola založená v roku 1904 v Barcelone ako takpovediac magické spojenie španielskeho kapitálu a technickej invencie švajčiarskeho inžiniera Marca Birkigta. Zaujímavé pritom je, že najväčšiu slávu získali tejto španielsko-švajčiarskej firme najmä nádherné a luxusné automobily, ktoré sa zrodili v jej francúzskej pobočke, založenej v roku 1911. Dnes existuje práve už len táto francúzska odnož Hispano Suiza, ktorá však patrí pod letecký koncern SNECMA a vyrába len komponenty pre lietadlá.
Oživiť niekdajšiu slávu automobilov značky Hispano Suiza, ktorá má v svojom logu letiaceho bociana, sa pokúša španielsky dizajnérsko-inžiniersky koncern Mazel, ktorý už na vlaňajšom ženevskom autosalóne predstavil koncepčnú štúdiu športového vozidla HS 21. Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavil koncern Mazel ďalšiu štúdiu so znakom Hispano Suiza na kapote. Tentoraz ide o štúdiu luxusnej štvordverovej limuzíny K8, nalakovanú netypickým a úplne matným tmavosivým lakom. S matným a svetlo nereflektujúcim lakom karosérie ostro kontrastuje mohutná hranatá maska chladiča s lesklým kovovým rámom. Karoséria nemá stredný stĺpik a jej zadné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy. Vozidlo je postavené na podvozku s extrémne dlhým rázvorom 3170 mm a je dlhé 4963 mm, takže jeho interiér je veľmi priestranný. Šírka vozidla je 2005 mm a jeho výška 1438 mm. Predné kolesá sú zavesené na vzperách McPherson a spodných trojuholníkových ramenách, vzadu je viacprvková náprava. Na 20-palcových ráfikoch sú nízkoprofilové pneumatiky rozmeru 285/30. Vpredu i vzadu sú ventilované kotúčové brzdy priemeru 330 mm. Pohonnou jednotkou štúdie je 4,2-litrový vidlicový osemvalec, zhotovený z hliníkových zliatin. Výkon motora sa odhaduje na 265 kW pri 7200 ot/min. Štúdia K8 je vystrojená sekvenčnou šesťstupňovou prevodovkou a antiblokovacím systémom s elektronickým rozdeľovaním brzdovej sily.
O tom, aký bude ďalší osud vlani predstavenej štúdie HS 21 i tohtoročnej štúdie K8, však firma Mazel zatiaľ neposkytla žiadne informácie. Nikto dnes preto nevie s istotou povedať, či sa v blízkej budúcnosti opäť na cestách objavia vozidlá so znakom letiaceho bociana automobily vzkriesenej značky Hispano Suiza.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.