Vraví sa, že je to najväčší logistický problém pred akým Európa stála v mierových časoch: prvý januárový deň roku 2002, nazývaný E
V obchodnom dome Kaufhof v Kolíne nad Rýnom je každý tovar označený cenovkou v euro i v markách. Ale od 1. januára 2002 bude musieť cenovka s markami zmiznúť. V priebehu dvojmesačného prechodu na euro budú môcť zákazníci ešte platiť markami, ale vydajú im iba euro. Pre obchody je to nočná mora. Podľa vedenia Kaufhofu každý z ich obchodných domov bude na začiatku potrebovať viac než tonu euro mincí.
Okrem bezpečnostného rizika budú musieť zamestnanci dávať pozor aj na falzifikáty. "Je tu nebezpečenstvo, že pri výmene peňazí sa do obehu dostane veľké množstvo sfalšovaných mariek. Od 1. marca totiž bude možné marky meniť len v centrálnych bankách a tie samozrejme na falzifikáty len tak neskočia," vysvetľuje Lothar Günther, šéf skupiny, ktorá má v Kaufhofu prechod na euro na starosti
Na výcvikovom videu predavačka vysvetľuje zákazníkovi, ako výmena mariek za euro prebehne. V zásade sa ceny zaokrúhlia nahor alebo dole k zodpovedajúcej hodnote eura. Je to však ťažká úloha, ktorá si vyžaduje mesiace starostlivej prípravy.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.