Slovenskej republiky a ich postúpenie parlamentu. Podľa slov podpredsedu OZŽ Petra Rozložníka odborári nevylučujú uplatnenie krokov, ktorými sa budú snažiť o zapracovanie svojich požiadaviek do príslušných návrhov zákonov na parlamentnej úrovni. O ich konkrétnej podobe mala včera rozhodnúť Generálna rada OZŽ.
"Škála je široká, od lobingu v Národnej rade SR, po rôzne formy štrajku, príbuzné tým, aké v nedávnej minulosti uskutočnili francúzski železničiari alebo zamestnanci londýnskeho metra," uviedol P. Rozložník. Zároveň dodal, že najväčšou hrozbou pre obe budúce železničné zložky je zachovanie súčasného modelu ich financovania.
Z návrhu zákona o ŽS nie je podľa P. Rozložníka zrejmé, kto bude plniť funkciu valného zhromaždenia novovytvorenej Železničnej spoločnosti, menujúceho aj jej dozornú radu. Z návrhu nepriamo vyplýva, že to bude rezortný minister. Toho sa odborári obávajú, nakoľko podľa nich bude určovanie členov dozornej rady nekontrolovateľné.
Odborové združenie železničiarov nesúhlasí ani s prepúšťaním pracovníkov železníc v súvislosti s reálnym vývojom prepravných výkonov v osobnej a nákladnej doprave, ako to zakotvuje projekt transformácie, ale navrhuje stanovovať počet pracovníkov na základe technologických noriem spotreby práce.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.