vzbudila pri príležitosti svetovej dopravnej výstavy v Nemeckej spolkovej republike roku 1965. Vtedy ich Nemecká spolková železnica DB použila na trati Mníchov - Augsburg, kde súprava premávala rýchlosťou až 200 km/h. Na prvý pohľad esteticky pôsobiaca lokomotíva dlhá 19,5 m, je zaoblená na bočných stenách i na čelnej strane smerom k streche. Pohon zabezpečuje šesť trakčných motorov s celkovým výkonom 6200 kW, z ktorých každý poháňa jedno dvojkolesie s priemerom 1250 mm. K motorom sa privádza striedavý prúd s napätím 15 000 V a frekvenciou 16 ? Hz. Približne 110 t vážiacu lokomotívu nesú dva trojosové podvozky. Keďže sa lokomotíva v prevádzke veľmi dobre osvedčila, o niekoľko rokov sa na tratiach objavili vylepšené typy. Tentoraz už s označením 103 vzrástol výkon lokomotívy na 7200 kW a, samozrejme, i s tým súvisiaca maximálna rýchlosť na 250 km/h. Dolná časť skrine je sýto červenej a horná krémovej farby. Presne tieto farebné odtiene charakterizujú v krajinách západnej Európy vlakové spoje označované skratkou TEE - Trans Europ Express.
Lokomotíva sa vďaka svojej obľúbenosti a spoľahlivosti vyrobila aj ako plne funkčný model. Výrobok je precízny spracovaný vo všetkých smeroch. Farebné odtiene sú na nerozoznanie od skutočnosti. To isté sa týka aj aktívnych detailov, ako sú sklápacie zberače, nárazníky, podvozok, osvetlenie atď. Pri pohľade na tento model vyrobený v mierke 1:87 H0 je i človeku, ktorý sa modelárstvom nezaoberá jasné, že modelová železnica už zďaleka nepatrí iba do predajní hračiek. Technická úroveň, hodnota i cena modelov a príslušenstva totiž zodpovedajú najvyššej úrovni záujmovej činnosti a ľuďom podávajú obraz technického pokroku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.