Korzár logo Korzár

Formule 3000 zatiaľ vládne nuda

S renomé juniorskej formuly jeden, teda formuly tritisíc, to už dlhšiu dobu nevyzerá nijak slávne. Posledná úprava pravidiel, ktorá preteky skrátila

na rovnú polovicu majstrovskej efjednotky (150 km), však "mini šampionátu" už vôbec nepomohla. Vyrovnanosť, ktorá vyplýva z identickej technickej základne všetkých tímov spôsobuje, že na trati veľa predbiehacích manévrov nevidíme. Vozidlá sa zvyčajne hneď po štarte zoradia do "hada", ktorý sa v priebehu pretekov už iba rozťahuje. Chabým spestrením je iba mela v prehustenom strede štartového poľa, ktorá však na výsledok pretekov aj tak nemá vplyv. Prepracovať sa totiž zo stredu do čela, hoci by ste mali identické vozidlo (nastavenie) ako vedúci pretekár, je za normálnych okolností nemožné. A tak postavenie na štarte je tu ešte dôležitejšie ako v pretekoch F1. Vlastne Vám v kvalifikácii stačí zajazdiť jedno fantastické kolo a nepokaziť štart a body sú na 90 percent vaše. Nuda, však? Žiaľ je to tak. Spestrením by mohlo byť povinné dotankovanie vozidiel, ktoré by umožnilo použiť rôzne taktické varianty. So zavedením tohto prvku po skrátení vzdialenosti pretekov však nemôžeme rátať. Nebyť toho, že preteky sa idú hodinu po skončení oficiálnej kvalifikácie na Grand Prix a sú vlastne súčasťou gala programu "veľkého cirkusu formuly jeden", bola by ich existencia už asi dávno stratená. Nádhernou ukážkou tohto stavu boli mimochodom práve preteky v Imole. Nemala by sa nad súčasnou situáciou zamyslieť aj Medzinárodná automobilová federácia?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V typicky aprílovom počasí sa v piatok počas kombinovanej kvalifikácie podarilo veľmi dobré časy zajazdiť Webberovi, Freisacherovi, Manningovi, Engemu, Pantanemu, Justinovi Wilsonovi a Pizzoniovi, ktorí sa o deň v tomto poradí zoradili na štarte. Jediným dôležitým momentom sobotňajších pretekov bol štart. Práve spomínaní pretekári sa zásluhou horšieho, či lepšieho manévru premiešali a po prvej zákrute sa zoradili do poradia Webber, Manning, Enge, Pizzonia, Friesacher a Wilson. Pantano štart pokazil a prepadol sa na jedenáste miesto. A potom to prišlo. Celých tridsaťjeden kôl sa poradie na prvých ôsmych miestach nezmenilo! Preteky spestrilo iba zopár kolízií v strede poľa, keď kvôli tej zo siedmeho kola muselo na trať aj Safety Car. V Tamburello totiž nepríjemne havaroval (podobne ako Senna) Talian Varano, ktorý však mal viacej šťastia než Brazílčan. A zatiaľ, čo Varana vyslobodzovali zo zdemolovaného vraku, tesne vedľa neho kolidovali Derek Hill (syn majstra sveta F1 z roku 1961, Phila Hilla) a ďalší Talian Calcagni, ktorí sa vyhýbali troskám na trati. A práve toto bol asi najzaujímavejší okamih inak neuveriteľne nudných pretekov.

SkryťVypnúť reklamu

Fanúšikov Tomáša Engeho však môže tešiť, že českému pretekárovi sa konečne znova podarilo (po tretíkrát) dostať na stupeň víťazov. Po vlaňajšom prvom mieste na nemeckom okruhu Hockenheime sa tentoraz umiestnil ako tretí a potvrdil tak prognózy, ktoré ho v tejto sezóne pasujú za jedného z najväčších favoritov na majstrovský titul tejto kategórie. Škoda len jeho penalizácii v Interlagos, ktorá ho pripravila o takmer isté druhé miesto. Tomáš mohol byť v priebežnom hodnotení ešte vyššie.

Výsledky - Imola F3000 (31 kôl): 1. Webber 56:45,779 (161,4 km/h), 2. Manning + 3,3, 3. Enge + 4,1, 4. Pizzonia + 9,8, 5. Friesacher + 10,2, 6. J. Wilson + 10,9, 7. Ro. Sperafico + 15,1, 8. Gollin + 17,2, 9. Leinders + 28,1, 10. Maslov + 31,6, 11. Pantano + 32,5, 12. Keen + 36,7, 13. Lancieri + 38,5, 14. Ri. Sperafico + 39,3, 15. Camathias + 40,1, 16. Garzia + 51,1, 17. Filiberti 1 kolo. Stav po dvoch pretekoch: 1. J. Wilson 11 bodov, 2. Webber 10, 3. Melo jr. a Manning po 6, 5. Bourdais a Enge po 4, 7. Saelens a Pizzonia po 3, 9. Camathias a Friesacher po 2, 11. Gollin 1.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 914
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 942
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 758
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 883
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 734
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 570
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 878
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 530
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu