na rovnú polovicu majstrovskej efjednotky (150 km), však "mini šampionátu" už vôbec nepomohla. Vyrovnanosť, ktorá vyplýva z identickej technickej základne všetkých tímov spôsobuje, že na trati veľa predbiehacích manévrov nevidíme. Vozidlá sa zvyčajne hneď po štarte zoradia do "hada", ktorý sa v priebehu pretekov už iba rozťahuje. Chabým spestrením je iba mela v prehustenom strede štartového poľa, ktorá však na výsledok pretekov aj tak nemá vplyv. Prepracovať sa totiž zo stredu do čela, hoci by ste mali identické vozidlo (nastavenie) ako vedúci pretekár, je za normálnych okolností nemožné. A tak postavenie na štarte je tu ešte dôležitejšie ako v pretekoch F1. Vlastne Vám v kvalifikácii stačí zajazdiť jedno fantastické kolo a nepokaziť štart a body sú na 90 percent vaše. Nuda, však? Žiaľ je to tak. Spestrením by mohlo byť povinné dotankovanie vozidiel, ktoré by umožnilo použiť rôzne taktické varianty. So zavedením tohto prvku po skrátení vzdialenosti pretekov však nemôžeme rátať. Nebyť toho, že preteky sa idú hodinu po skončení oficiálnej kvalifikácie na Grand Prix a sú vlastne súčasťou gala programu "veľkého cirkusu formuly jeden", bola by ich existencia už asi dávno stratená. Nádhernou ukážkou tohto stavu boli mimochodom práve preteky v Imole. Nemala by sa nad súčasnou situáciou zamyslieť aj Medzinárodná automobilová federácia?
V typicky aprílovom počasí sa v piatok počas kombinovanej kvalifikácie podarilo veľmi dobré časy zajazdiť Webberovi, Freisacherovi, Manningovi, Engemu, Pantanemu, Justinovi Wilsonovi a Pizzoniovi, ktorí sa o deň v tomto poradí zoradili na štarte. Jediným dôležitým momentom sobotňajších pretekov bol štart. Práve spomínaní pretekári sa zásluhou horšieho, či lepšieho manévru premiešali a po prvej zákrute sa zoradili do poradia Webber, Manning, Enge, Pizzonia, Friesacher a Wilson. Pantano štart pokazil a prepadol sa na jedenáste miesto. A potom to prišlo. Celých tridsaťjeden kôl sa poradie na prvých ôsmych miestach nezmenilo! Preteky spestrilo iba zopár kolízií v strede poľa, keď kvôli tej zo siedmeho kola muselo na trať aj Safety Car. V Tamburello totiž nepríjemne havaroval (podobne ako Senna) Talian Varano, ktorý však mal viacej šťastia než Brazílčan. A zatiaľ, čo Varana vyslobodzovali zo zdemolovaného vraku, tesne vedľa neho kolidovali Derek Hill (syn majstra sveta F1 z roku 1961, Phila Hilla) a ďalší Talian Calcagni, ktorí sa vyhýbali troskám na trati. A práve toto bol asi najzaujímavejší okamih inak neuveriteľne nudných pretekov.
Fanúšikov Tomáša Engeho však môže tešiť, že českému pretekárovi sa konečne znova podarilo (po tretíkrát) dostať na stupeň víťazov. Po vlaňajšom prvom mieste na nemeckom okruhu Hockenheime sa tentoraz umiestnil ako tretí a potvrdil tak prognózy, ktoré ho v tejto sezóne pasujú za jedného z najväčších favoritov na majstrovský titul tejto kategórie. Škoda len jeho penalizácii v Interlagos, ktorá ho pripravila o takmer isté druhé miesto. Tomáš mohol byť v priebežnom hodnotení ešte vyššie.
Výsledky - Imola F3000 (31 kôl): 1. Webber 56:45,779 (161,4 km/h), 2. Manning + 3,3, 3. Enge + 4,1, 4. Pizzonia + 9,8, 5. Friesacher + 10,2, 6. J. Wilson + 10,9, 7. Ro. Sperafico + 15,1, 8. Gollin + 17,2, 9. Leinders + 28,1, 10. Maslov + 31,6, 11. Pantano + 32,5, 12. Keen + 36,7, 13. Lancieri + 38,5, 14. Ri. Sperafico + 39,3, 15. Camathias + 40,1, 16. Garzia + 51,1, 17. Filiberti 1 kolo. Stav po dvoch pretekoch: 1. J. Wilson 11 bodov, 2. Webber 10, 3. Melo jr. a Manning po 6, 5. Bourdais a Enge po 4, 7. Saelens a Pizzonia po 3, 9. Camathias a Friesacher po 2, 11. Gollin 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.