BMW Williams definitívne do skupiny ašpirantov na titul a po období nadvlády dvojice McLaren Ferrari dalo šampionátu nový rozmer.
Jednoznačným prekvapením italského víkendu boli výkony tímu Ferrari, ktorý po úvodných víťazstvách v Austrálli a Malajzii už mnohí považovali za jasného šampióna. Hoci "červení" v posledných rokoch mali na domácej trati jednoznačnú prevahu, tentoraz sa evidentne trápili už kvalifikácii, keď "božský" Michael skončil nečakane až štvrtý. "Je lepšie štartovať z druhého radu, než z PP a obuť zlé pneumatiky," tvrdil Nemec. "Rozhodli sme sa pre konzervatívnejší prístup pri voľbe pneumatík a dúfame, že sa to ukáže ako správna voľba," snažil sa byť zrozumiteľnejší Jean Todt, no až v pretekoch sa ukázalo, čo tým vlastne myslel. Zatiaľ čo v predošlých rokoch Ferrari na Imole víťazilo zásluhou pružnejšej stratégie dvoch zastávok, tentoraz sa v tíme rozhodli pre zastávku jedinú. Chceli tak byť znova o krok pred konkurenciou, ktorá kopírovala ich doterajšiu úspešnú taktiku. Lenže aby bola nová stratégia úspešná, museli červené bolidy štartovať do pretekov s plnou nádržou (ťažšie) a na tvrdších gumách (dlhšia životnosť). Ušetriť dvadsaťpäť sekúnd nie je zlé, no aby sa to podarilo, musí sa na štarte pretekov postaviť dobrý základ. Tentoraz to však nevyšlo.
Po dlhšej dobe v prvom rade znova stáli oba mclareny. Ralf a Michael Schumacherovci sa zoradili až za nimi. Lenže nie Michael, ako sa očakávalo, ale mladší Ralf tentoraz skúsenejším kolegom predviedol ukážku dokonalého štartu. "Bolo to ako vlani, ale teraz mi David nechal viac miesta," tvrdil skromne, keď sa ho po pretekoch pýtali na manéver, ktorým po ľavej strane predbehol oba "strieborné šípy" zatiaľ, čo sa Michael s "ťažkým zadkom" plným paliva prepadol na piate miesto. Úzky a členitý okruh veľa možností na predbiehanie nedáva a preto je v Imole dobrý štart základným predpokladom úspechu. Mladší (dvadsaťpäťročný) Schumacher si túto výhodu dokonale uvedomoval a vo vedení sa usalašil s takou suverenitou, ako keby doteraz nikdy na inom mieste nejazdil (jedinýkrát viedol v septembri 1999 na Nürburgringu). Do konca šesťdesiatdvakolových pretekov potom už pred seba nikoho nepustil a zvíťazil suverénnym spôsobom štart - cieľ, pričom zajazdil aj najrýchlejšie kolo pretekov v novom traťovom rekorde (1:25,524)!
"Asi dvadsať kôl pred koncom som začal premýšľať o víťazstve, no potom som si spomenul, raz mi už k víťazstvu chýbalo iba šestnásť kôl a nevyšlo to. Rýchlo som preto tieto myšlienky zahodil. Posledné tri kolá som potom už jazdil uvoľnene, keďže som vedel, že David na mňa stráca asi šesť sedem sekúnd. Necítil som tlak. Ten príde až teraz, keď sa bude očakávať, že výsledok budem opakovať," vyznal sa na tlačovke po pretekoch Ralf Schumacher, ktorý svojim víťazstvom vyplnil novú kolónku v historických štatistikách (nikdy doteraz medzi víťazmi GP F1 nefigurovali bratia). Cenu zlata však toto víťazstvo má aj pre tím Williams (jeho katarzia trvala 55 štartov, od GP LUX - 28. 9. 1997), motorárov z BMW i francúzsky pneumatikársky koncern Michelin, ktorý na najvyšší stupeň potreboval iba štyri štarty od svojho návratu! Po smole, ktorá pilotov tímu Williams túlila v predošlých troch pretekoch sa teda potvrdilo, že ich rýchlosť nie je náhodná a kombinácia BMW Williams Michelin dozrela k úspechu. Ako na to zareagujú v tímoch Ferrari a McLaren?
Výsledky GP San Marina: 1. R. Schumacher (Williams) 1:30:44,8 (202,1 km/h), 2. Coulthard (Mclaren) + 4,352, 3. Barrichello (Ferrari) + 34,766, 4. Häkkinen (Mclaren) + 36,315, 5. Trulli (Jordan) + 85,558, 6. Frentzen (Jordan), 7. Heidfield (Sauber), 8. Panis (Bar), 9. Alesi (Prost), všetci 1 kolo, 10. Bernoldi (Arrows), 11. Burti (Jaguar), 12. Button (Benetton) 2 kolá. Stav MS: 1. M. Schumacher 26 bodov, 2. Coulthard 26, 3. Barrichello 14, 4. R. Schumacher 12, 5. Heidfeld 7, 6. Frentzen 6, 7. Trulli a Häkkinen po 4, 9. Panis 3, 10. Raikkonen a Fisichella 1. Tímy: 1. Ferrari 40 bodov, 2. McLaren-Mercedes 30, 3. Williams-BMW 12, 4. Jordan-Honda 10, 5. Sauber-Petronas 8, 6. BAR-Honda 3, 7. Benetton-Renault 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.