minimálne polovicu nákladov. Toto rozhodnutie talianskeho vládneho kabinetu prišlo po rokoch rozporuplných diskusií o tom, či prepojiť obe strany Messinského prielivu.
Pre osobnú a nákladnú dopravu je v súčasnosti preprava loďou jedinou možnosťou, ako sa dostať zo "špičky talianskej čižmy" - z juhotalianskeho regiónu Kalábrie na východnú časť Sicílie. Vagóny musia byť pri preplavbe taktiež nakladané na vlakové trajekty. V lete a počas dovoleniek sa čakacia doba pre motoristov na nalodenie na trajekt často natiahne na desať až 12 hodín.
Vládna komisia zaoberajúca sa plánmi na výstavbu tohto prepojenia v januári uviedla, že výstavba 3690 metrov dlhého visutého mosta bude trvať 11 rokov. Taliansky minister pre regionálne záležitosti Agazio Loiero poznamenal, že vláda bude čoskoro vedieť, či bude možné realizovať tento stavebný projekt. Zároveň podčiarkol, že jeho realizácia bude možná iba v tom prípade, že investori zo súkromného sektoru budú ochotní kryť 50 percent všetkých nákladov, podobne ako vláda. Náklady na výstavbu mostného prepojenia sa zatiaľ odhadujú na 4,5 miliardy dolárov.
Ďalším problémom, ktorým bude musieť výstavba mostu čeliť, sú aj blížiace sa májové parlamentné voľby v Taliansku. Hoci stredajšie rozhodnutie vyšlo z iniciatívy súčasnej vládnucej koalície, zatiaľ zostáva nejasné, či by v prípade volebného víťazstva pristúpila k realizácii projektu aj opozícia vedená Silviom Berlusconim.
V Taliansku sa realizácia tohto projektu zvažuje už od minulého storočia, keď v roku 1860 pristál na Sicílií významný revolucionár Giuseppe Garibaldi, aby dokončil proces zjednotenia krajiny. Avšak strach z vysokých realizačných nákladov, obavy z možných zemetrasení a varovania ekológov oddialili akékoľvek rozhodnutie v tejto veci.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.