závodov Slovenskej autobusovej dopravy (SAD). Skutočnosť, že železničná stanica v Rožňave leží mimo mesta, v katastri obce Brzotín, spôsobuje obyvateľom mesta zvýšený nápor na čas a niekedy aj na nervy. Aj kvôli faktu, že k polnočnému rýchliku z Košíc do Bratislavy žiadny spoj z rožňavskej autobusovej stanice nejde a občas sa stane, že prímestská doprava na meškajúci rýchlik nepočká. "Naši vodiči zvyknú počkať aspoň desať minút, neviem prečo včera ráno tam autobus nebol. Ste prvý, ktorý sa ozval s takouto sťažnosťou," odpovedal na včerajšiu osobnú skúsenosť autorovi týchto riadkov zástupca riaditeľa pre dopravu rožňavského závodu SAD Július Sústrik. Fakt je, že vodič autobusu na deväť minút meškajúci vlak z Bratislavy ráno pred pol šiestou nepočkal. Ako ďalej informoval, v hale železničnej stanice je vyvesený cestovný poriadok nielen autobusových liniek mestskej hromadnej dopravy, ale aj harmonogram spojov prichádzajúcich z obcí Silica alebo Kružná, ktoré majú stálu zastávku na hlavnej ceste oproti čistiarni odpadových vôd. "Tieto autobusy podľa platného cestovného poriadku k stanici nezachádzajú," reagoval J. Sústrik na otázku, či to nie je pre cestujúcich, najmä v daždivom počasí, ďaleko. Ako uviedol itinerár mestskej dopravy zodpovední pracovníci rožňavskej SAD-ky vypracovávali v spolupráci so samosprávou mesta. "Dohoda, ktorú sme s mestom podpísali v súčasnosti neplatí a samospráva zo svojho rozpočtu na prevádzkovanie MHD finančne neprispieva, ale pripravuje sa nová dohoda," vysvetlil J. Sústrik a skonštatoval, že na niektoré mestské spoje Košická dopravná spoločnosť, š. p., pod ktorý závod SAD v Rožňave patrí, dopláca. "Vykonávame aj stratové spoje ako službu občanom," dodal J. Sústrik. Pripravovaná privatizácia SAD však prinesie nekompromisné trhové hospodárenie a niektoré spoje na území mesta bez podpory samosprávy kvôli neefektívnosti zaniknú.
Autor: pk
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.