hlavne pre zoraďovacie stanice. Podľa typického vzhľadu niektorých z nich teda slovo žehlička nemusí znamenať iba domáci spotrebič, ale môže tiež prischnúť aj ako vydarená prezývka. Tvarom sú totiž prostriedku na žehlenie naozaj podobné. Typ S 458.0, od 1. 1. 1988 s označením 210 "Žehlička" premáva i na tratiach u nás. Strednú časť štvorosovej lokomotívy tvorí búdka so stanovišťom strojvodcu, ktorá má na streche umiestnený zberač. Výhodou je, že na obidvoch stranách búdky sa nachádzajú riadiace pulty. To výraznou mierou prispieva k tomu, aby mal strojvodca dokonalý prehľad o situácii na trati. Vozidlá typu 210 môžu byť napájané jednosmerným prúdom s napätím 3 kV, alebo striedavým prúdom s napätím 25 kV a frekvenciou 50 Hz. Prúd poháňa štyri jednosmerné trakčné motory, ktoré poháňajú každé dvojkolesie a podávajú celkový výkon 800 kW na lokomotíve s jednosmerným prúdom a 880 kW na lokomotíve so striedavým prúdom. Rušne merajú 14,4 m. Hmotnosť u striedavého predstavuje 72 t a u jednosmerného 64 t. Maximálna rýchlosť je vzhľadom na prevádzkové použitie nižšia - 80 km/h. Hmotnosť lokomotívy je možné v prípade potreby zvýšiť naložením balastu.
Pre modelovú železnicu sa vyrobil väčší počet lokomotívnych modelov, ktoré sú svojim tvarom podobné už spomínanému spotrebiču. V komplexnom poňatí sa vyznačujú viacerými vlastnosťami, ktoré sú príznačné pre ozajstnú prevádzku. Jedná sa hlavne o správanie na trati. Počnúc od nízkej najvyššej rýchlosti, končiac pri výkone napr. pri posune. Zväčša nie sú vybavené elektrickým osvetlením, ale na druhej strane môže zberač slúžiť naozaj svojmu účelu, čo je užitočná funkcia pri trolejovo elektrifikovanej trati modelovej železnice.
Modely, ktoré nie sú určené ako hnacie vozidlá pre osobné alebo nákladné súpravy, majú určite svoje miesto v rukách každého zanieteného modelára.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.