sporom o situovanie sídla vyššieho územného celku. Odpoveďou na otázku je spoločná aktivita prednostov piatich okresných úradov, ktorí spoločne s primátormi miest budúceho Vyššieho územného celku Spiš plánujú osloviť ministra dopravy a vysvetliť mu, ako zmrazenie výstavby diaľnice pod Tatrami poškodilo záujmy spišského regiónu. "Na rokovaní Regionálneho manažmentu cestovného ruchu v regióne Spiša sme sa dohodli, že pritlačíme na ministra Macejku, aby opätovne otvoril vo vláde otázku zmrazenia výstavby diaľnic pod Tatrami do roku 2006. My totiž nepovažujeme za prioritu výstavbu rýchlostných ciest smerujúcich do Banskej Bystrice. Diaľničný ťah Bratislava Žilina Prešov a potom ďalej na Ukrajinu a do Ruska má podporu Európskej únie," informoval nás primátor Kežmarku František Grohola. Podľa jeho slov, európske finančné fondy ponúkajú z vlastných zdrojov pokrytie až 50 percent nákladov na výstavbu tohto diaľničného ťahu. "Bolo by škoda nevyužiť túto možnosť. Navyše, keď diaľnica by bezpochyby napomohla k dobudovaniu infraštruktúry, od čoho priamo úmerne závisí predovšetkým rozvoj turistického ruchu v dotknutom regióne," uviedol ďalej iniciátor stretnutia, ktoré by sa malo uskutočniť začiatkom nasledujúceho mesiaca, F. Grohola. Očakáva sa, že zástupcovia štátnej správy a samosprávy okresov Poprad, Kežmarok, Levoča, Stará Ľubovňa a Spišská Nová Ves prijmú komuniké, ktorým budú apelovať na ministra dopravy i členov vlády, aby prehodnotili priority v budovaní cestnej siete na Slovensku. "Čím skôr diaľničný úsek pod Tatrami dokončíme, tým skôr zabezpečíme návratnosť investície," konštatoval na záver primátor Kežmarku.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.