Korzár logo Korzár

REDAKČNÝ TEST - Nissan Maxima QX 3,0 V6 šepot vo vysokom komforte

Limuzínu vyššej strednej triedy Maxima QX s klasickou štvordverovou trojpriestorovou karosériou s motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies

vyrába Nissan od roku 1994. Pred vyše rokom predstavil Nissan v Ženeve novú Maximu poháňanú niektorým z benzínových motorov 2,0 V6 24V, (103 kW/140 k), 2,5 V6 24V (140 kW/190 k) alebo úplne novým 3,0 V6 24V (147 kW/200 k), so štvorstupňovou samočinnou, posledný aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Novým motorom je kompaktný 24-ventilový vidlicový šesťvalec s blokom z hliníkových zliatin vyrábaným najmodernejšou technológiou, ktorý má mimoriadne nízku hlučnosť a prakticky žiadne vibrácie. Automobil má modernizovanú karosériu s oblejšími tvarmi, nové viacprvkové zavesenie zadnej nápravy Multi-link, ktoré poskytuje vozidlu výnimočné jazdné vlastnosti a jazdný komfort. K redakčnému testu nám importér Nissan Slovakia zapožičal verziu s novým motorom, so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a najvyššou výbavou SE. Iba namiesto ráfikov z hliníkových zliatin a pôvodných širších 16-palcových pneumatík boli na testovacom automobile užšie zimné pneumatiky na 15-palcových oceľových ráfikoch. Ostatná výbava vrátane koženého interiéru korešpondovala s označenou výbavou. Nová Maxima má oproti staršiemu modelu aj viac vnútorného priestoru, keďže má väčší rázvor náprav o 50 mm, všetky vonkajšie rozmery i batožinový priestor. Karoséria je zároveň aj pevnejšia, a teda aj viac odolnejšia voči hluku a vibráciám, čo sa prejavuje vo vyššom jazdnom komforte. Má aj nové mohutnejšie predné svetlomety už s xenónovými výbojkami a samočinným nastavovaním výšky svetiel, zadné zasa s briliantovým efektom. Komfortu Maximy nechýba takmer nič. Okrem koženého čalúnenia je tu klimatizácia s oddeleným digitálnym nastavovaním pre vodiča a spolujazdca, po dva čelné, bočné i hlavové airbagy, aktívne opierky hláv na predných sedadlách, tretiu opierku na zadných, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá, kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, obklad prístrojovej dosky s imitáciou dreva, vnútorné spätné zrkadlo so stmavovaním proti oslneniu, tempomat, palubný počítač, osvetlenie analógových kruhových prístrojov elektrofluorescenčnou technológiou zaisťujúcou i za intenzívneho svetla dobrú čitateľnosť, pre aktívnu bezpečnosť zasa ABS s elektronickou reguláciou brzdného tlaku EBD a posilňovačom pri núdzovom brzdení Brake Assist i ďalšie prvky výbavy. Maxima nemá protipreklzový systém, túto funkciu však plnohodnotne zastupuje samosvorný diferenciál. K pohodliu cestovania prispievajú rozmerné a dobre tvarované sedadlá s vysokou operadlovou časťou a vystupujúcimi bokmi s koženým čalúnením. Množstvo odkladacích priestorov slúži posádke na praktické využitie. Rovnako praktické využitie ponúkajú záchytné siete a fixačné oká v objemnom batožinovom priestore, v podlahe ktorého je schované plnohodnotné rezervné koleso. Najpresvedčivejším zážitkom je samotná jazda v Maxime. Namiesto zvukov motora počuť len jeho šepot, pri stlačení akceleračného pedálu jeho ťah a zrýchlenie 200 konských síl i krútiaci moment 271 Nm už pri otáčkach 3600 min-1, čo má podobný prejav ako štart lietadla. Následné zrýchlenie sa podobá vznášaniu, aj keď kolesá pevne priľnú k vozovke. Vzácne však je, že táto vlastnosť pretrváva aj pri prechádzaní zákrut, kde automobil ani na moment nezaváha, nestráca stopu a ani sa nenaklápa. Ticho v interiéri nenarúša rýchlosť ani nekvalita vozovky. Vyššiu nameranú priemernú spotrebu paliva počas testu 11,2 l/100 km má z veľkej časti na svedomí samočinná prevodovka, ale aj štýl testovacej jazdy. Pri ekonomickejšej jazde na okruhu mesto diaľnica cesty I. a II. činila spotreba len 9,1 l/100 km. Pre všetko spomenuté stojí Nissan Maxima za pozornosť zákazníkov, pretože ponúkanými vlastnosťami a komfortom v ničom nezaostáva za priamou konkurenciou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Namerané hodnoty

Akcelerácia 0 100 km/h 8,2 s

Zrýchľovanie 60 100 km/h 5,1 s

80 120 km/h 5,3 s

Najvyššia rýchlosť 225 km/h

Spotreba počas testu 11,2 l/100 km

Autor: gold

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  1. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  4. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  6. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 939
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 002
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 474
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 321
  5. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 730
  6. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 589
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 889
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 576
  1. Miro Jankes: Oneskorený júnový výber z fotiek 2025
  2. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy?
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Mám po tridsiatke, hypotéku, malé dieťa, veľa práce a už dnes viem, že dôchodok bude problém
  4. Ivan Čáni: Zvoľme si nového, skutočného prezidenta! Ten súčasný zradil, keď sa dobrovoľne degradoval z hlavného veliteľa ozbrojených síl na radového vojaka.
  5. Marek Tocimák: Tajné Stroje
  6. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  7. Elena Antalová: Keď sa nám pán prezident vrátil z Devínskeho hradu
  8. Vladimír Krátky: Vám musí jeΩať chalani, vám musí jeΩať .
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 377
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 333
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 049
  4. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 831
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 395
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 006
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 956
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 507
  1. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  2. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  3. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  4. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  5. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  6. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  7. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miro Jankes: Oneskorený júnový výber z fotiek 2025
  2. Matúš Radusovsky: Biela pena na mede – Znak kvality alebo dôvod na obavy?
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Mám po tridsiatke, hypotéku, malé dieťa, veľa práce a už dnes viem, že dôchodok bude problém
  4. Ivan Čáni: Zvoľme si nového, skutočného prezidenta! Ten súčasný zradil, keď sa dobrovoľne degradoval z hlavného veliteľa ozbrojených síl na radového vojaka.
  5. Marek Tocimák: Tajné Stroje
  6. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  7. Elena Antalová: Keď sa nám pán prezident vrátil z Devínskeho hradu
  8. Vladimír Krátky: Vám musí jeΩať chalani, vám musí jeΩať .
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 377
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 333
  3. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 049
  4. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 831
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 5 395
  6. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 5 006
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 956
  8. Dávid Polák: Pohoda je v pohode, nebláznite. 4 507
  1. Marcel Rebro: Majú dvadsaťštyri. Namiesto vysokej školy žijú v diere na fronte a eliminujú Rusov.
  2. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  3. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  4. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  5. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  6. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  7. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  8. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu