ráz, pretože jeho rýchlostné skúšky vedú po horských cestách vysokých And, kde sa strieda prach blato a hrubý štrk. Takýto povrch je nekompromisný k pneumatikám a podvozku a dôkladne preverí pripravenosť tímov. Osobitú charakteristiku pre motory si tiež žiada vysoká nadmorská výška. Aj napriek týmto mimoriadnym nárokom však sem svetová špička chodí rada, pretože latinskoamerický temperament miestnych fanúšikov tu vždy dokáže vytvoriť výbornú atmosféru. Napokon veď Argentína je známa svojim vzťahom k motoristickému športu a azda nikomu netreba predstavovať mená ako Juan Manuel Fangio, Onofre Marimon, či Carlos Reutemann. 21. ročník argentínskej rely bude znova sídliť v okolí Cordoby, ktorá leží asi 700 kilometrov severozápadne od Buenos Aires. Skutočným centrom, odkiaľ sa bude štartovať do všetkých etáp, však bude 40 km vzdialené mestečko Villa Carlos Paz. Tentoraz na pretekárov čaká 1463 km a dvadsaťjeden rýchlostných skúšok, ktorých celková vzdialenosť predstavuje 389,58 km. Preteky odštartujú už zajtra úvodným prológom, ktorý sa jazdí večer na 3,5 kilometrovom, divácky veľmi príťažlivom úseku hneď dvakrát. Potom na posádky čaká šesť rýchlostných skúšok (151 km) severne od Cordoby, ktoré budú mať štart aj cieľ vo Villa Carlos Paz. Podobne tomu bude aj v sobotu, no tentoraz sa pretekári vydajú opačným smerom, kde na nich usporiadatelia nachystali hneď sedem eresiek (130 km). Záverečný deň síce odštartuje opäť vo Villa Carlos Paz, ale finále posádky absolvujú priamo v Cordobe (šesť RS a 118 km). Ak sa preteky rozhodnete sledovať na internete, vedzte tiež, že časový posun s Argentínou je 5 hodín. A koho možno považovať za tohtoročných favoritov? Vo výbornej forme je Mäkinen i jeho Mitsubishi a v posledných rokoch vždy stál na stupňoch víťazov (trikrát prvý). Vlani sa tu darilo Burnsovi i Gronholmovi a Sainza zastavil iba prerazený chladič. Takže ktovie? Nesmieme však zabúdať ani na rozbehnutého Auriola. Pokiaľ ide o Škodovky, tak tie tu s Octaviami ešte neštartovali a preteky sú pre nich tak trochu neznámou.
Skôr však než dnes večer z rampy odštartuje prvé vozidlo si ešte pripomeňme aktuálne poradie MS: 1. Mäkinen 24 bodov, 2. Sainz 18, 3. Rovanpera a Auriol po10, 5. Delecour 9, 6. Radstrom a Panizzi po 6, 8. Gardemeister 5, 9. Gronholm a Loix po 4, 11. Schwarz a Burns 3, 13. Solberg a A. McRae 1. Značky: 1. Mitsubishi 40 bodov, 2. Ford 22, 3. Peugeot 20, 4. Hyundai a Subaru 8, 6. Škoda 6.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.