Schumacher: "Prepáč Mika."
Ľuboš Kašický
Po dlhých ôsmych mesiacoch mal znova víťazstvo na dosah Häkkinen, no v poslednom kole ho zradila spojka a nakoniec sa radoval prekvapený Michael Schumacher.
"Nemyslím si, že sme boli v kríze," reagoval v sobotu na otázky novinárov úradujúci šampión. "Je to len pohľad médií. My sme tvrdo pracovali a sme tam, kde sme chceli byť." V sobotu teda Nemec získal štvrtú tohtoročnú Pole position a neskrýval radosť. Vedel však, že ho čakajú náročné preteky. "Čaká nás viac ako 60 kôl a veľkú úlohu bude hrať stratégia. Bude tiež zaujímavé sledovať, ako jednotlivé tímy nastavili štartovací systém a keďže je to prvý pretek s trakciou, určite bude zaujímavý výsledok."
Prvý dôležitý moment pretekov sa odohral na štarte do zahrievacieho kola, keď v druhom rade stojacemu Couthardovi zhasol motor a Škót sa prepadol až do posledného radu. Rozčúlený Ron Dennis sa nezdržal komentára a zareagoval: "David mal asi mozgový skrat!". V cieli mu to však Coulthard oplatil: "Mozgový skrat mal asi Ron, keď povedal niečo také bez konzultácie so mnou a tímom.". Oficiálne vyhlásenie tímu bolo napokon oveľa diplomatickejšie a konštatovalo, že "šlo o softwarovú chybu". Štart z posledného radu však pre Davida nebol jedinou pohromou. V prílišnej snahe prebiť sa dopredu sa hneď v prvej zákrute zrazil s Bernoldim a "zrušil" predné krídlo. To znamenalo zastávku v boxoch a suverénne (až do 12. kola) posledné miesto.
Vpredu sa zatiaľ usadil M. Schumacher, ktorého tesne prenasledoval Häkkinen. Kúsok za touto dvojicou potom jazdil Barrichello a až za ním sa vytvorila skupina R. Schumacher, Trulli, Montoya a Villeneuve. Mimochodom práve Montoya predviedol najlepší štart, keď z dvanásteho miesta na štarte sa už v prvej zákrute dokázal prepracovať na šieste! "Takmer som sa zrazil so saubermi, pretože som šiel stredom, kam oni mierili tiež. Pred nami zostal stáť nejaký jordan (pozn. Frentzenovi štrajkovala elektronika) a preto som musel trochu ubrať a zorientovať sa. Bolo to dosť agresívne, no vyplatilo sa." Po tomto vzrušujúcom začiatku sa ešte v šiestom kole zrazili Frentzen a de la Rosa, no to bolo na dlhé kolá všetko. Dianie sa upokojilo a piloti si pozorne budovali svoje pozície pred dôležitými zastávkami v boxoch. Tesne pred ich začiatkom však rozvíril hladinu R. Schumacher, ktorý stratil kontrolu nad vozidlom a po šmyku skončil zahrabaný v štrku. Očakávaná séria PIT STOP (20-25 kolo) však veľa zmien v poradí nepriniesla (iba Villeneuve preskočil Trulliho). Häkkinenovi nepomohli ani štyri kolá navyše o ktoré zostal na trati dlhšie ako M. Schumacher a o všetkom mala teda rozhodnúť druhá PIT. Poradie v polovici pretekov teda bolo: Schumacher, Häkkinen, Barrichello, Montoya, Villeneuve a Trulli.
Dôležitú druhú PIT absolvoval Schumacher bezchybne v 43. kole a jedinou možnosťou pre Häkkinena teraz bolo zostať na trati čo najdlhšie a s ľahším vozidlom vyjazdiť náskok, ktorý by stačil na návrat na prvé miesto. Plán to bol dobrý, no v prvej chvíli sa nezdal byť reálny. Nečakane však Schumacher začal strácať asi dve sekundy na kolo a keď sa v 51. kole Häkkinen vrátil na trať, mal zrazu pred Nemcom náskok viac ako tri sekundy! Tím McLaren jasal (ktože by to Mikovi neželal) a zdalo sa, že je všetko rozhodnuté. To, že Nemec potom každým kolom strácal viac a viac však vyvolávalo dojem, že rezignoval. Nebola to však pravda. Schumachera, podobne ako vlani, aj tento rok zradila posledná sada pneumatík: "Cítil som silné vibrácie od pneumatík a myslel som, že sa rozpadnú. Spomalil som a jazdil veľmi opatrne. Hlavne na rovinkách. Nechcel som nič riskovať. Chvíľu som uvažoval, že znova zájdem do boxov, ale od určitého okamihu sa vibrácie prestali zhoršovať a rozhodol som sa už dojazdiť.". Tromfy teda boli na stole a do cieľa pretekov chýbalo posledné kolo. Nikto netušil, že práve teraz nastal zlomový okamih pretekov. V prvej zákrute totiž šokovaný Häkkinen márne radil rýchlostné stupene. "Nemohol som tomu uveriť, keď sa to stalo. Asi bol problém so spojkou, pretože bez ohľadu na zaradený stupeň som zrazu stratil pohon." Zotrvačnosťou Mika ešte prešiel pol kola, kým definitívne zastal a okolo idúci Schumacher nechcel veriť vlastným očiam. "Mika odjazdil výborné preteky a potom toto. Je mi ho ľúto." V cieli sa potom Nemec hneď po vystúpení z vozidla ponáhľal k Mikovi, aby mu prejavil účasť: "Prepáč Mika, dnes si mal zvíťaziť Ty.". Ďalší prejav toho, že Schumacher dozrel, pretože pred niekoľkými rokmi by to nikdy neurobil.
Výsledky GP Španielska: 1. M. Schumacher (Ferrari) 1:31:03,3 hod. (202,5 km/h), 2. Montoya (Williams) + 40,738, 3. Villeneuve (Bar) + 49,626, 4. Trulli (Jordan) + 51,253, 5. Coulthard (Mclaren) + 51,616, 6. Heidfeld (Sauber) + 1:01,893, 7. Panis (Bar) + 1:04,977, 8. Raikkonen (sauber) + 1:19,808, 9. Häkkinen (Mclaren), 10. Alesi (Prost), 11. Burti (Prost) 1 kolo, 12. Verstappen (Arrows), 12. Alonso (Minardi), 13. Fisichella (Benetton) 2 kolá, 14. Button (Benetton), 15. Marques (Minardi) 3 kolá. Stav MS: 1. M. Schumacher 36 bodov, 2. Coulthard 28, 3. Barrichello 14, 4. R. Schumacher 12, 5. Heidfeld 8, 6. Trulli 7, 7. Frentzen a Montoya po 6, 9. Häkkinen a Villeneuve po 4, 11. Panis 3, 12. Raikkonen a Fisichella 1. Tímy: 1. Ferrari 50 bodov, 2. McLaren-Mercedes 32, 3. Williams-BMW 18, 4. Jordan-Honda 13, 5. Sauber-Petronas 9, 6. BAR-Honda 7, 7. Benetton-Renault 1.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.