BMW, "Kontrola trakcie, kontrola štartu a automatické radenie. Pokiaľ ide o hardware, tak tam vlastne nedošlo k žiadnym zmenám. No pokiaľ ide o software, tak to je komplexná záležitosť. Teraz môžeme využiť kontrolu motora pre redukciu krútiaceho momentu, ale nie pre brzdenie, čo je rozdiel oproti normálnym osobným vozidlám. Pri ovládaní motora sa potom kontroluje zapaľovanie, vstrekovanie a plyn, pričom zladiť všetky tieto funkcie je mimoriadne zložité." Tím Wiliams BMW sa napokon ani netajil, že s novým systémom má problémy a do pretekov v Barcelone ako jediný nenastúpil s kontrolou trakcie a použil iba štartovací systém. Nebol však jediný, kto sa s trakciou pasoval. Fín Mika Häkkinen svoje najrýchlejšie kolo v kvalifikácii, ktoré mu zabezpečilo miesto v prvom rade, odjazdil tiež bez použitia trakčnej kontroly. "Bez trakcie môžete problémy auta v niektorých zákrutách korigovať plynom. Trakcia vám to však niekedy neumožní," vysvetľoval Häkkinen. Naopak Ferrari si pochvaľoval a Ross Brawn dokonca tvrdil: "Môžem povedať, že sme nový systém zvládli, no až samotné preteky nám ukážu čo všetko ešte treba pochopiť a urobiť." Za výrobcov pneumatík sa nechal počuť športový šéf Michelinu, Pierre Dupasquier: "Hlavnou oblasťou kontroly trakcie je prenos hnacej sily na vozovku tak, aby sa neprešmykovali kolesá. Na rýchlych okruhoch, kde sa neradí pod trojku systém dôležitú úlohu nehrá. Iné to však je tratiach, kde sa často brzdí a zrýchľuje. Napríklad v Monaku. Tam sa ukáže pravda." Nový systém by však mal ustrážiť aj spojku a radenie by malo byť úplne automatické, čo zníži zaťaženie na motor a prevodovku. No nech už bude systém akokoľvek dokonalý, vždy bude ostatných prevyšovať najlepší a najvnímavejší jazdec.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.