Korzár logo Korzár

Pracovníci U.S.Steel si vyskúšali cestu do práce vlakom

Košice - Pracovníci spoločnosti U.S.Steel si mohli včera vyskúšať cestu do práce vlakom. Propagačná jazda z košickej hlavnej stanice do Hanisky,

odkiaľ rozviezli autobusy zamestnancov do areálu podniku, by sa mala od 10. júna pre zamestnancov spomínanej firmy stať ďalšou možnosťou každodenného dochádzania do práce. V novom grafikone Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) totiž budú od tohto termínu prispôsobené časy troch osobných vlakov tak, aby boli vhodné aj pre železiarov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Mestská doprava v Košiciach je veľmi preťažená. V dôsledku vysokých nákladov nestačí naplniť všetky predpoklady, aby mohli byť ľudia spokojní. Na druhej strane, stratila veľa cestujúcich. Spojením s dopravným podnikom by sme mohli ľudí opäť získať. Vlaky by mali zachádzať v budúcnosti až do fabriky, čo znamená, že cestujúci napríklad z Prešova nebude mať problém dopraviť sa jediným vlakom až do železiarní. No nejde však len o dopravu do U.S.Steel, integrovanou dopravou by sme radi uľahčili i cestovanie občanom idúcim za nákupmi, či oddychom. Neskôr dôjde k dohode medzi mestami, aby cestujúci, ktorý príde do Bratislavy mohol za mierny poplatok využívať tamojšiu mestskú hromadnú dopravu, to by malo platiť aj opačne," povedal nám zástupca generálneho riaditeľa železníc SR Ing. Ladislav Saxa.

SkryťVypnúť reklamu

Včerajšia skúšobná jazda však poukázala aj na zádrhele, ktoré je v tejto oblasti nutné urýchlene riešiť. Po príchode vlaku do Hanisky totiž ľudia musia prechádzať cez vysoký železný nadchod aby sa dostali k pristaveným autobusom. Ďaľšou peripetiou je príjazdová cesta k fabrike, ktorá len ťažko vykazuje znaky cestnej konunikácie.

"Všetky problémy sa budeme snažiť vyriešiť v čo najkratšom čase. Na cestu pribudne nový asfaltový koberec, čo sa týka mosta, tam je to zložitejšie. No aj túto oblasť budeme riešiť. Radi by sme vlaky nasmerovali až priamo do fabriky, no to ešte chvíľu potrvá. V Haniske pribudne následne nový terminál, ktorý by mal cestujúcim poskytnúť štandartný komfort. Bude ho financovať U.S.Steel, ktorý by rád poskytol zamestnancom alternatívnu formu cestovania," vysvetlil nám predseda komisie dopravy Magistrátu Ing. Ján Šarák.

SkryťVypnúť reklamu

Riešenie je súčasťou koncepčného riešenia skvalitnenia dopravnej obslužnosti košického a čiastočne aj prešovského regiónu. Vlaky zabezpečia dopravu zamestnancov U. S. Steel na začiatok pracovných zmien o 6:00, 14:00 a 22:00. Cestovné by mal uhradiť občan zakúpením si dvadsaťkorunového kupónu k mesačníku. Cesta z Košíc do Hanisky trvá 13 minút, odtiaľ sa autobus dostane do fabriky pred jednotlivé závody za osem minút. Cestovný poriadok je prispôsobený na tri hlavné smery - Prešov, Spišskú Novú Ves a Čiernu nad Tisou.

Najčítanejšie na Korzár

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 60 094
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 118
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 688
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 842
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 160
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 945
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 150
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 91 047
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 080
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 498
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 820
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 236
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 869
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 214
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu