odkiaľ rozviezli autobusy zamestnancov do areálu podniku, by sa mala od 10. júna pre zamestnancov spomínanej firmy stať ďalšou možnosťou každodenného dochádzania do práce. V novom grafikone Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) totiž budú od tohto termínu prispôsobené časy troch osobných vlakov tak, aby boli vhodné aj pre železiarov.
"Mestská doprava v Košiciach je veľmi preťažená. V dôsledku vysokých nákladov nestačí naplniť všetky predpoklady, aby mohli byť ľudia spokojní. Na druhej strane, stratila veľa cestujúcich. Spojením s dopravným podnikom by sme mohli ľudí opäť získať. Vlaky by mali zachádzať v budúcnosti až do fabriky, čo znamená, že cestujúci napríklad z Prešova nebude mať problém dopraviť sa jediným vlakom až do železiarní. No nejde však len o dopravu do U.S.Steel, integrovanou dopravou by sme radi uľahčili i cestovanie občanom idúcim za nákupmi, či oddychom. Neskôr dôjde k dohode medzi mestami, aby cestujúci, ktorý príde do Bratislavy mohol za mierny poplatok využívať tamojšiu mestskú hromadnú dopravu, to by malo platiť aj opačne," povedal nám zástupca generálneho riaditeľa železníc SR Ing. Ladislav Saxa.
Včerajšia skúšobná jazda však poukázala aj na zádrhele, ktoré je v tejto oblasti nutné urýchlene riešiť. Po príchode vlaku do Hanisky totiž ľudia musia prechádzať cez vysoký železný nadchod aby sa dostali k pristaveným autobusom. Ďaľšou peripetiou je príjazdová cesta k fabrike, ktorá len ťažko vykazuje znaky cestnej konunikácie.
"Všetky problémy sa budeme snažiť vyriešiť v čo najkratšom čase. Na cestu pribudne nový asfaltový koberec, čo sa týka mosta, tam je to zložitejšie. No aj túto oblasť budeme riešiť. Radi by sme vlaky nasmerovali až priamo do fabriky, no to ešte chvíľu potrvá. V Haniske pribudne následne nový terminál, ktorý by mal cestujúcim poskytnúť štandartný komfort. Bude ho financovať U.S.Steel, ktorý by rád poskytol zamestnancom alternatívnu formu cestovania," vysvetlil nám predseda komisie dopravy Magistrátu Ing. Ján Šarák.
Riešenie je súčasťou koncepčného riešenia skvalitnenia dopravnej obslužnosti košického a čiastočne aj prešovského regiónu. Vlaky zabezpečia dopravu zamestnancov U. S. Steel na začiatok pracovných zmien o 6:00, 14:00 a 22:00. Cestovné by mal uhradiť občan zakúpením si dvadsaťkorunového kupónu k mesačníku. Cesta z Košíc do Hanisky trvá 13 minút, odtiaľ sa autobus dostane do fabriky pred jednotlivé závody za osem minút. Cestovný poriadok je prispôsobený na tri hlavné smery - Prešov, Spišskú Novú Ves a Čiernu nad Tisou.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.