Pritom vozíme k vlakom a od vlakov starších ľudí. Ak im nepomôže vodič taxíka, sú bezmocní," hovorí Ing Ján Stibila, majiteľ michalovskej taxislužby AB - taxi. Nedávno zaplatil jeden z jeho piatich vodičov policajtom tristokorunovú pokutu len preto, že pomohol šesťdesiatpäť ročnému pánovi vystúpiť z vozidla v "zakázanom" pásme. "Mesto Michalovce vychádza len minimálne v ústrety svojim návštevníkom. Prvý dojem hostí musí byť otrasný, keď musia ísť vyše sto metrov k najbližšiemu taxíku s ťažkou batožinou peši. Ja osobne som raz porušila nezmyselný zákaz, pretože som ľutovala starší pár, ktorý som viezla k rýchliku. Tento problém sa musí riešiť v prospech ľudí a služieb, nie tak, že mesto chce za každú cenu zarobiť bez ohľadu na všetkých, ktorých sa to týka, teda aj taxislužieb," vyjadrila svoj názor Stefanka Karaivanova, majiteľka prvej michalovskej taxislužby. Počet taxikov v Michalovciach každoročne klesá, napriek tomu, je ich podľa zainteresovaných veľa. "Nemáme inú možnosť, musíme sa správať trhovo. Jedno miesto pre taxislužbu pri hlavnom vchode do železničnej stanice sme vlani vydražili, ale teraz je voľné, lebo dražiteľ zrušil licenciu. Vypíšeme novú dražbu. Keď však majitelia taxislužieb navrhnú nápravu súčasného stavu, prediskutujeme ho spoločne," vyjadril sa k problému Ján Modrák z michalovského MsÚ. "Jedným z riešení môže byť, aby mesto stanovilo mesačný poplatok, napríklad dvesto korún. Ak ho taxikár zaplatí, môže brať a vykladať klientov na vyhradenom mieste pri železničnej stanici," zhodujú sa v názore Ján Stibila a Stefanka Karaivanova. K jeho realizácii však potrebujú aj ďalšieho do partie, ktorým je mesto a nájsť ochotu sadnúť za spoločný stôl.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.