znova iba od roku 1997, no príležitostí mal Nemec dosť. Hneď pri prvom štarte tu však dostal trest Stop & Go a skončil iba šiesty. O rok neskôr potom tvrdo útočil na vedúceho Häkkinena, ale výsledkom bol iba výjazd mimo trať a poškodený spoiler, ktorý si vyžiadal zastávku v boxoch. Napriek tomu však Schumacher skončil tretí, čo je zatiaľ jeho najlepší tunajší výsledok. V roku 1999 potom kvôli zraneniu zo Silverstone na A1-ringu neštartoval a vlani ho hneď v prvej zákrute zostrelil Zonta. Táto nevydarená bilancia samozrejme nahrávala jeho súperom z McLarenu, ktorí tu posledné tri roky dominovali. Malou výnimkou je iba Irvinove víťazstvo z roku 1999, z doby, keď Ír atakoval titul a chvíľu bol neprekonateľný. Aj vtedy však tesne za ním do cieľa dorazili oba mclareny. Novodobá história rakúskeho okruhu teda píše nové kapitoly, no my si pripomeňme, že predtým sa tento okruh volal Osterreichring a zažil osemnásť majstrovských pretekov v ktorých žiarili mená ako Ickx, E. Fittipaldi, Lauda, Peterson, Prost, či Mansell (zaujímavé je, že ani legendárny Senna tu nikdy nezvíťazil). Upravenej verzii okruhu dnes síce chýba slávna zákruta Bosch (problémy s vlastníkom pozemku), no ani táto strata neubrala na atraktívnosti okruhu. Areál je totiž posadený do nádherného prírodného prostredia s výrazným prevýšením a má svoju atmosféru. Diváci tu naviac môžu vidieť dramatické preteky, pretože trať má niekoľko ideálnych miest na predbiehanie a preteky sa nemusia rozhodnúť v boxoch. O rýchly priemer sa postarali tri dlhé úseky, na konci ktorých sa maximálna rýchlosť šplhá až k hranici 300 km/h. Aj preto na tomto okruhu venujú tímy veľkú pozornosť aerodynamike a volia čo najmenší prítlak. Relatívne drsný povrch vozovky napomáha lepšej stabilite vozidla no mäkšia zmes potom núti tímy k stratégii dvoch zastávok. Svoju úlohu tu tiež už nie raz zohralo premenlivé počasie. Aký vplyv na priebeh pretekov bude mať tento rok sa dozvieme už túto nedeľu o 14.00 SEČ. Dodajme len, že trať meria 4326 metrov a jazdí sa na 71 kôl.
Autor: lukas
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.