medzinárodné preteky zaratúvané do zóny strednej Európy. Prvé z ôsmich podujatí sa uskutoční počas víkendu u našich južných susedov v maďarskej Oroszháze. Chýbať na ňom nebudú ani slovenskí pretekári, ktorí už absolvovali v domácom šampionáte dve podujatia v Lučenci a Žitavanoch. Najväčšie zastúpenie v divízii 3 do 1600 cm3 majú práve pretekári z nášho regiónu (Vlasatý, Kalinič, Šutlák, Levkuš), preto si v krátkosti pripomeňme ich počínanie na ostatnom podujatí v Žitavanoch. Jedným z najväčších favoritov na zisk majstrovského titulu na slovenských tratiach je Igor Vlasatý, ktorému sa vstup do sezóny vôbec nevydaril, keď v Lučenci pre poruchu olejového čerpadla musel odstúpiť. To čo sa nepodarilo pretekárovi púchovského Matador Pneusportu v Lučenci, to si vynahradil v Žitavanoch. Táto trať mu vyhovuje, veď je držiteľom aj jej rekordu a potvrdil to aj teraz. Už v meranom tréningu bez rozdielu kubatúr dosiahol najlepší čas, prvú kvalifikačnú jazdu vyhral vďaka dobrému štartu, v druhej skončil za Lackom, ktorý má silnejšiu buginu (D3 4000 cm3) a dominoval aj v tretej. Na druhej strane netreba zabúdať ani na ďalších východniarov, ktorí si počínali rovnako úspešne. Lučenecký víťaz D3 do 1600 cm3 Miloš Kalinič musel tentoraz zvádzať tuhé boje s P. Verešom jazdiacim na Tatre do 1400 cm3, čím sa uvoľnila pozícia pre Miroslava Šutláka, ktorý naháňal Vlasatého. "Bol som presvedčený, že ak technika vydrží a úradovať nebude vyššia moc, tak na tomto podujatí môžem zvíťaziť. Nakoniec sa moje predpoklady splnili," povedal I. Vlasatý. Hoci v tréningu a kvalifikačných jazdách dosahoval rozdielne časy, bolo to spôsobené tým, že testoval nové pneunatiky, zmesi a vzory púchovského Matadoru, ktorého je testovacím jazdcom. "Vo finále som štartoval zo stredu prvého radu. Hne´d po štarte som sa dostal na čelo, ale pred vjazdom do prvej ľavej zákruty som videl v spätnom zrkadle, že sa rúti na mňa Lacko. Aby nedošlo ku kolízii tak som mu uvolnil miesto, no zároveň som ho podišiel a nasledujúcej rovinky som išiel na prvom mieste. Lacko sa však tlačil na mňa, preto som opäť ubral a nechal sa predísť. Potom som už jazdil za ním," opísal finálovú jazdu I. Vlasatý. Vo svoje triede zvíťazil pred Šutlákom a Kaliničom, na štvrtom mieste skončil P. Levkuš z Motorsportu Valasatý. Tretia priečka v Žitavanoch víťaza prvého podujatia tešila, avšak mal ťažké srdce práve na silnejšie buginy. "Kým v Lučenci sa jazdilo pokojne, v Žitavanoch to bolo na ostrie noža. Už v tréningu som musel tuho bojovať s mohutnejšou verešovou buginou, pričom som si poškodil ľavé rameno. Závadu sa nám podarilo len čiastočne opraviť, preto vo finále som išiel skôr na istotu," povedal M. Kalinič. Sečovčan M. Šutlák zaostal za víťazným Vlasatým vo svojej divízii o 4 sekundy a druhá priečka bola malou náplasťou za nedokončené podujatie v Lučenci. Na štvrtej priečke tentoraz skončil P. Levkuš, ktorý podobne ako v Lučenci aj teraz svoju buginu šetril.
Kvarteto východniarov malo len málo času na nevyhnutné opravy svojich súťažných bugín, lebo počas víkendu ich čaká prvé z ôsmich podujatí majstrovstiev zóny strednej Európy. Uskutoční sa u našich južných susedov v Oroszháze. Všetci zhodne pred odchodom tvrdili, že nemajú žiadne informácie o konkurencii, avšak chcú dosiahnuť čo najlepšie výsledky. "Rád by som do zóny vstúpil čo najlepšie, lebo vlaňajší neúspech, keď som skončil na druhom mieste, na ešte škrie," prezradil I. Vlasatý.
Kalendár tohtoročných podujatí zóny strednej Európy: Orosháza (H), 20. 5. Humpolec (CZ), 17. 6. Žitavany (SK), 15. 7. Nagydobos (H), 19. 8. Dobřany (CZ), 26. 8. Dömsöd (H), 9. 9. Lučenec (SK), 23. 9. Jastrebarsko (CHOR).
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk.